شناسهٔ خبر: 67258392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس ستاد اربعین کشور عنوان کرد

عبور اتباع ‌مقیم‌ در اربعین از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه/ محدودیت زائران پاکستانی

پریسا زنگنه منش

رییس ستاد اربعین کشور گفت: در عملیات اربعین، اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از جمله زائران پاکستانی از مرز چذابه عبور خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

سردار سیدمجید میراحمدی امروز (چهارشنبه) در سفر به استان خوزستان و بازدید از مرز شلمچه، اظهاکرد: سال گذشته مجموعا در رفت و برکشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه عبور و مرور داشتند. مرز شلمچه دومین مرز ما در عملیات عظیم اربعین است و بعد از مرز مهران بیشترین تردد را در خود دارد. تغییری نسبت به سال گذشته نداریم و همچنان اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از جمله زائران پاکستانی از مرز چذابه عبور خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: عزیزان دولت عراق شرایطی را برای زائران پاکستانی برای امسال قائل شده اند که مسائل محدودیت در تعداد است و حداکثر ۵۰ هزار نفر را تعیین کرده‌اند و از نظر سنی هم باید بالای ۵۰ سال باشند. البته ما علاقه مند به تعدیل این شرایط بودیم اما تابع تصمیمات دولت عراق هستیم ولی علاقه مندی و توصیه های خودمان را مطرح می کنیم.

رییس ستاد اربعین کشور گفت: خدا را شکر ۵۲ عملیات عمرانی از امروز در مرز شلمچه آغاز شد و ان شاءالله امسال این مرز وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت و همچنان مرزی خواهد بود که مورد استقبال زائران است.

وی درباره گرمای هوای و تمهیدات لازم در این زمینه برای زائران نیز عنوان کرد: یکی از تاکیدات اصلی ما برای مدیریت عملیات اربعین موضوع گرمای هوا و مراقبت از سلامتی زائران در برابر گرمای شدید آب و هوا است. همین امروز که ما مرز شلمچه هستیم دما ۵۰ درجه است و حتی ممکن است در اربعین با افزایش دما هم مواجه باشیم. اقداماتی که آغاز کرده ایم مواردی از جمله بحث توسعه سایبان، تامین آب و یخ و تسهیل در سرعت عبور و مرور زائران است. ضمن این که عزیزان عراقی هم در همین راستا اقداماتی را شروع کرده‌اند. البته وضعیت ما خیلی بهتر است و ان‌شاءالله وضعیت عزیزان عراقی هم سال به سال بهتر شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: مدیریت سفر از سوی زائران در مقابل گرمای هوا نیز به این موضوع کمک می کند. ضمن این که آماده سازی وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر را هم برای درمان و مقابله با گرمازدگی داریم و تمهیداتی چون احداث تونل های سرد و پیش بینی دارو و سرم های مورد نیاز و سایر امکانات اندیشیده شده است و مشکلی نداریم.

او درباره شعار اربعین امسال نیز گفت: شعار امسال «کربلا طریق الاقصی» است که بین ما و عزیزان عراقی مورد توافق قرار گرفت. این نیز به دلیل شرایط مظلوم مردم غزه است که البته با اقتدار مقابل جنایتکاران تاریخ ایستاده اند و ان شاءالله این حرکت، اقدامی در راستای حمایت از آن ها باشد.

انتهای پیام

نظر شما