شناسهٔ خبر: 67258352 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

۱۰ پاسگاه محیطبانی به دلیل کمبود نیرو در مازندران تعطیل است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران کمبود نیرو را از دغدغه ها بیان کرد و گفت: کمتر از ۱۰ پاسگاه محیطبانی به این دلیل تعطیل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، عطاالله کاویان   در آئین تجلیل از محیطبانان نمونه مازندران با بیان اینکه در استان ۲۱ منطقه تحت مدیریت محیط زیست وجود دارد, گفت: ۵۰۰ نیرو وظیفه حفاظت و حراست است عرصه‌های تحت پوشش را به وسعت ۵۰۰ هزار هکتار بر عهده دارند.

وی کمبود نیرو را از جمله دغدغه‌ها ذکر کرد و گفت: برخی از پاسگاه‌های محیطبانی به دلیل کمبود نیرو غیرفعال هستند و با آن که ۴۷ نیروی اجرایی بازنشسته شدند اما برای جایگزین آنان ۱۶ نیرو جذب شده است و در حال حاضر نیز ۱۱ نیرو در حال جذب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه ۵۰ پاسگاه محیطبانی فعال در استان وجود دارد، گفت: کمتر از ۱۰ پاسگاه به دلیل کمبود نیرو تعطیل هستند و در فصل تابستان علاوه بر پاسگاه‌ها چادرهای محیطبانی و گاوبانکی موقت نیز برپا می‌شود.

کاویان از برپایی ۳۲ چادر گاو بانکی در استان خبر داد و گفت: ۸۰ خودرو و ۱۴۰ موتور سیکلت نیز در ناوگان محیط زیست وجود دارد و و در استان ۲۳۰ نیروی اجرایی فعالیت می‌کنند.

وی نوسازی ناوگان محیط زیست را به دلیل گستردگی و صعب العبور بودن مناطق تحت پوشش لازم برشمرد و گفت: در سه سال گذشته بیشترین میزان اعتبارات یگان حفاظت و از اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری ۸ میلیارد تومان دریافت کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اظهار اینکه ۶ پاسگاه محیطبانی در حال احداث است، افزود: برای تجهیز و تکمیل این پاسگاه‌های محیطبانی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی بر لزوم ورود خیران در حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: اعتبارات استانی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی تخصیصی پاسخگو نیست.

نظر شما