شناسهٔ خبر: 67258350 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هاشمی: برگزاری لیگ فوتسال مدارس به توسعه این ورزش کشور کمک می‌کند

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم برترین‌های سال فوتسال ایران پاسخگوی خبرنگاران بود. وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم برترین‌های سال فوتسال ایران پاسخگوی خبرنگاران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، کیومرث هاشمی در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های فوتسال ایران اظهار داشت: فوتسال برنامه خود را به خوبی اجرا کرده است و برگزاری 20 لیگ شاهکار است. البته اعتقاد دارم ظرفیت های فوتسال بیش از 20 لیگ است و ما حدود 8700 سالن داریم که در آن فوتسال بازی می‌شود، اعم از بخش خصوصی و دولتی. این ظرفیت خوبی است که در کمتر کشوری در دنیا وجود دارد و فقط 139 سالن اختصاصی فوتسال داریم.

وی افزود: نگاه من این است که به لیگ‌های بیست‌گانه فوتسال لیگ دیگری هم اضافه شود. لیگ فوتسال مدارس کشور که به عنوان گنجینه‌ای انجام وظیفه می‌کنند. با راه‌اندازی لیگ فوتسال مدارس به توسعه فوتسال کشور کمک می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد پرونده فساد در فوتبال گفت: دستگاه قضایی ورود کرده است. همیشه سیاست‌های ما مبارزه با فساد بوده و هست. در هر بخشی از ورزش فرقی نمی‌کند فوتبال یا سایر رشته ها شدیدترین برخوردها با متخلفان انجام خواهد شد و ان‌شاءالله همانطور که مسئولان امر همانطور که تاکنون گزارش داده‌اند، گزارش‌های واقعی را به مردم ارائه کنند. ما از مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم. در هر بخشی از ورزش اگر وجود داشته باشد با پاک شدن فساد از جامعه ورزش، خانواده ها اعتماد بیشتری خواهند داشت.

هاشمی درمورد مشکلات کمک داور ویدئویی گفت: مشکلات را من سربسته گفته بودم. مشکلات اداری وجود داشت که خارج از حوزه ورزش بود که بررسی‌هایی لازم بود انجام شود که انجام شد و فدراسیون هم اعلام کرد. مبلغ 110 میلیارد تومانی که دولت محترم اختصاص داده بود در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد تا 7 دستگاه کمک داور ویدئویی تهیه شود تا لیگ بعدی  همانطور که فدراسیون اعلام کرد با کمک داور ویدئویی برگزار شود.

وی ادامه داد: این موضوع خودش به فساد ستیزی کمک می کند. طبیعی است داور خطای انسانی دارد اما با آمدن کمک داور ویدئویی این خطاها به حداقل می رسد که آرامشی به لیگ فصل آینده می دهد.

وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با دستور شما مسابقه فینال جام حذفی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد در شرایطی که ورزشگاه تحت تعمیر بود، گفت: به هر حال فینال جام حذفی حساسیت زیادی دارد و نباید حقی از تیمی ضایع شود و با مشورت ها و رایزنی هایی که انجام شد دستور دادیم تا مسئولان ورزشگاه آزادی هرچه زودتر شرایط را فراهم کنند. من امروز بازدید یک ساعته و نیمه از ورزشگاه آزادی داشتم تا شرایط برگزاری فینال انجام شود و از آقای تاج خواهش کردم که مجوز کمک داور ویدئویی را از فیفا بگیرند که این اتفاق رخ داد تا بازی بدون دغدغه خطای انسانی داوری برگزار شود.

وزیر ورزش در مورد مشکل نظام وظیفه فوتسالیست‌ها گفت: طبق بخش نامه ستاد نیروهای مسلح است ولی در کنار آن در دیدار تیم ملی فوتسال با مقام معظم رهبری این مساله طرح شد و قبل از آن هم درخواستی را تقدیم مقام معظم رهبری کردم که دستورات لازم را بدهند. این موضوع در حال پیگیری است تا مشکلات خدمت سربازی فوتسالیست ها حل شود.

انتهای پیام/

نظر شما