شناسهٔ خبر: 67258194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۶۴ مددجوی خراسان‌ جنوبی آموزش‌های طرح یاس را فراگرفتند 

 بیرجند-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طرح یاس (یاران آسیب ستیز) ویژه مناطق محروم استان در دست اجراست و ۸۶۴ نفر از دختران مددجوی این نهاد تاکنون از دوره‌های آموزشی آن بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

محمد عرب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح یاس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی دختران مددجو از سال ۱۴۰۰ با همکاری هلال احمر در مناطق محروم استان آغاز شده و در دست اجراست.

وی افزود: برگزاری دوره آموزشی شامل کمک‌های اولیه، امداد و نجات، کارآفرینی، مشاوره، مهارت های زندگی، اجرای مراسم ملی مذهبی، اعزام دختران به اردو از جمله اردوهای زیارتی، راهیان پیشرفت، راهیان نور، اربعین، شوق زیارت و اردوی یک‌روزه درون شهری از برنامه‌های قابل اجرا در طرح ملی یاس است.

مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته علاوه بر آموزش ۸۶۴ نفر از مددجویان و ۱۴۴ نفر هم از اردوهای زیارتی بهره‌مند و ۲۷۰ نفر در خانه‌های هلال بکارگیری شدند.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی باتوجه به پیشرفت کشور از اهداف برگزاری اردوی راهیان پیشرفت است، افزود: در سال گذشته ۲۴۰ از مددجویان در اردوی راهیان پیشرفت شرکت کردند.

عرب گفت: طرح یاس در راستای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد در ابعاد فرهنگی، روان‌شناختی و اجتماعی با همکاری جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد، با هدف افزایش عزت‌نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی بین خانواده‌های تحت حمایت و همچنین ایجاد شبکه فعال مدیریت بحران در سراسر کشور در حال اجرا است.

نظر شما