شناسهٔ خبر: 67258083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

جوادی حصار: «پزشكيان ظرفیت پاسخگویی به مطالبات را دارد»

صاحب‌خبر -

شفقنا_ اعتماد نوشت: پزشكيان ظرفيت پاسخگويي به مطالبات را دارد و ويژگي برجسته او اين است كه دروغ نمي‌گويد، فريب نمي‌دهد، شفاف سخن مي‌گويد و وعده‌هاي بدون پشتوانه طرح نمي‌كند.

به گزارش شفقنا، محمد صادق جوادی حصار در مطلبی با عنوان «حضور ظريف مهم‌ترين نماد اعتقاد پزشكيان به شايسته‌سالاري است» در اعتماد نوشت: حضور مسعود پزشكيان همراه با محمد جواد ظريف در برنامه‌اي با موضوع سياست خارجي بازخوردهاي مثبت بسياري در فضاي عمومي كشور و مردم ايجاد كرد و توجه‌ها را تا حد زيادي متوجه گفتماني جريان اصلاحات در اين دوره انتخابات كرد. اما اين حضور واجد جنبه‌هاي مختلفي است كه در اين مطلب تلاش مي‌كنم به برخي از آنها اشاره كنم.
1- اينكه پزشكيان و ظريف دوشادوش يكديگر وارد صدا و سيما مي‌شوند، بيانگر آن است كه وعده‌هاي پزشكيان در خصوص استفاده از شايستگان و افراد متخصص، وعده صادق است و در ساير حوزه‌ها هم عينيت پيدا مي‌كند. اين حضور نشان مي‌دهد، پزشكيان ظريف را در سطح عالي كارشناسان وزارت خارجه و يك متخصص امر وزارت خارجه مي‌داند. همانطور كه قبلا هم به آن اشاره كرده بود قصد دارد در حوزه‌هاي تخصصي از كارشناسان و برجستگان استفاده كند. امروز در حوزه سياست خارجي از يكي از شناخته شده‌ترين كارشناسان اين حوزه بهره مي‌برد و با مردم سخن مي‌گويد و فردا در حوزه‌هاي پزشكي و اقتصادي و فرهنگي و… با كارشناسان برجسته اين حوزه حضور پيدا مي‌كند. نوع عمل پزشكيان به صورتي است كه قله‌هاي هر حوزه‌اي را با خود همراه مي‌كند و از ظرفيت آنها براي افزايش ظرفيت ملي بهره مي‌برد. بدون شك، اين رفتار شفافيت‌آفرين است و به مردم كمك مي‌كند، تصويري از آينده مديريتي كه با حضور ايشان رقم مي‌خورد، در ذهن داشته باشند. پزشكيان در حوزه سياست خارجي از چهره‌هايي چون ظريف بهره مي‌برد. در اقتصاد از چهره‌هاي شاخص حوزه اقتصاد، در فرهنگ از افراد متخصص حوزه فرهنگ و در ورزش از ورزشكاراني كه به خوبي چم و خم حوزه مديريت كلان ورزشي را مي‌شناسند.
2- بخش اعظم مشكل كشور، فعال كردن گروه‌هاي تحريمي در انتخابات است. حتي نيروهاي خاكستري در حال ورود به اتمسفر انتخابات هستند. در ادامه بايد به سراغ افراد و گروه‌هايي رفت كه ذيل گروه‌هاي تحريمي از آنها ياد مي‌شود. بايد با اين طيف از نيروها بحث و گفت‌وگو كرد و استدلال آورد كه قهر با صندوق و عدم مشاركت بستر را براي حضور افراد و جريانات تماميت‌خواه‌، اقتدارگرا و طيف‌هاي بي‌توجه به آرا، عقايد و مطالبات مردم فراهم مي‌كند. راهكار معقول آن است مردم وارد صحنه شوند و نيروهاي متخصص هر حوزه‌اي را به مسعود پزشكيان و متوليان ستاد او معرفي كنند و مطمئن باشند كه از اين نيروها استفاده خواهد شد. البته اين مطالبه‌گري نه فقط در ايام انتخابات بلكه تا پايان حضور او در پاستور تداوم بخشيد .
3-پزشكيان ظرفيت پاسخگويي به مطالبات را دارد و ويژگي برجسته او اين است كه دروغ نمي‌گويد، فريب نمي‌دهد، شفاف سخن مي‌گويد و وعده‌هاي بدون پشتوانه طرح نمي‌كند.بنابراين دستور كار قبل از انتخابات فعالان سياسي اصلاح‌طلب، فعالان مدني، استادان دانشگاه و عموم مردم شناخت و حمايت از پزشكيان است و در ايام پس از انتخابات، بايد مطالبه‌گري كرد. بايد موانع پيش رو را براي مردم تشريح كرد و راه‌هاي برون رفت از وضعيت نامناسب اقتصادي، اجتماعي، ديپلماسي، مسائل حوزه زنان و…را نيز به آنان گوشزد كرد. معتقدم ارتباط ميان پزشكيان و عموم ايرانيان در دولت چهاردهم ارتباطي تنگاتنگ و نزديك خواهد بود و كشور به سمت دورنمايي از رشد، توسعه و پيشرفت در حوزه‌هاي گوناگون حركت مي‌كند.

نظر شما