شناسهٔ خبر: 67278596 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

قالیباف: تورم را در سال اول کنترل می‌کنم

خبرگزاری فارس

محمدباقر قالیباف داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گردهمایی طرفداران خود در کرمان حضور یافت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

،محمدباقر قالیباف در گردهمایی طرفداران خود در کرمان که در محل سال تلاش برگزار شد، اظهار داشت: کرمان مهد تاریخ و تمدن است و ۶ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، یاد همه آن‌ها بویژه شهید باهنر را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: خون فرزندان این استان در جای جای سرزمین به زمین ریخته شده، از کردستان تا خوزستان، لشکر سربلند ثارالله حماسه آفریده است.

وی عنوان کرد: اگر امروز کشور‌های اسلامی در برابر ظلم متحد شده‌اند، افتخارش برای کرمان است که سردار بزرگی همچون سلیمانی عزیز که بیش از ۴۰ سال بی‌وقفه، شجاعانه، مخلصانه، مظلومانه و مجاهدانه جنگید. کسی که به گردن همه ما حق دارد، او از همه مظلومین دفاع کرد و ما مدیون او هستیم، افتخار کرمان این است که چنین فرمانده‌ای را تربیت کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: عظمت ملت ایران را در وعده صادق دیدیم، نباید مدیون عزیزان باشیم، ما در حل مشکلات اقتصادی نتوانستیم آن چیزی که در شأن مردم ما بود انجام دهیم، این را مردم از ما نمی‌پذیرند.

قالیباف با تاکید بر اینکه در طول ۴۵ سال گذشته، بی‌وقفه در همه صحنه‌ها در میدان بوده‌ام، گفت: با اطلاع عرض می‌کنم که خداوند به این مملکت برکت داده است ما ۱۹.۵ درصد نفت دنیا را در اختیار داریم، ظرفیت‌های زیاد معدنی وجود دارد و همین کرمان بهشت معادن است.

وی اضافه کرد: مشکلات داریم و دشمنان ما هم آن را بیشتر می‌کنند، اما مشکل اصلی نوع مدیریت ما است، زیبنده نیست که با تورم شدید در طول بیش از یک دهه عزیزان ما که حقوق و درآمد ثابت دارند، قدرت خریدشان به شدت کاهش پیدا کند. ما باید به این موضوع در کشور پایان بدهیم.

وی ابراز داشت: رشد اقتصاد در دهه ۹۰ کمتر از یک درصد و نقدینگی ۲۶ برابری داشتیم و سفره‌ها کوچک شد. 

قالیباف بیان کرد: مجلس یازدهم و بعد دولت سیزدهم، دولت شهید رییسی کار را آغاز کردند، تلاش کردند و اقداماتی انجام شد و به سمت حرکتی رفتیم که بتوانیم این مسائل و مشکلات را به صورت ملموس و با کمک مردم حل کنیم.

وی با طرح این سوال که این تغییرات و این اصلاحات را کجا باید انجام دهیم تصریح کرد: یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی این است که مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند، آن‌ها هستند که تاثیر گذارند، انتخابات کوتاه‌ترین مسیر برای تغییرات است باید افرادی را انتخاب کنیم که ضعف‌ها را جبران و نقاط قوت را تقویت کند.

وی به تورم پرداخت و گفت: ظرفیت‌های موجود دارد هدر می‌رود، ضعف مدیریت وجود دارد، بی‌تدبیری است، تصمیمات خلق‌الساعه وجود دارد و نباید هزینه آن را مردم بپردازند. تورم را باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود کنترل کرد.

وی تصریح کرد: گام اول با مردم است و آن‌ها باید انتخاب کنند، بدانید کسانی که ورود می‌کنند باید کارنامه‌ای داشته باشند، اکنون فرصت آزمون و خطا نیست باید انتخاب صحیحی را انجام بدهیم.

وی گفت: این ضمانت و عهد من با همه قشر‌ها بویژه کسانی که زیر خط فقر هستند و بخش‌هایی که حقوق ثابت دارند. 

وی با تاکید بر اینکه در بخش سرمایه‌گذاری‌ها و تولید ثروت ظرفیت وجود دارد، گفت: دولت در بخش اقتصادی دخالت‌های بی‌اندازه می‌چ‌کند، باید دست و پای دولت را و سیستم‌های بروکراسی را که اتلاف منابع می‌کنند ببندیم. 

وی تاکید کرد: در برنامه هفتم می‌توانیم تورم را حل کنیم و سفره‌های مردم را در همین سال اول به ثبات برسانیم و بعد به رشد اقتصادی ببریم.

وی در پایان گفت: بر خودم وظیفه می‌دانستم در اولین سفر عرض ادب کنم به مردم عزیز کرمان، عشق زندگی من و دوستی که بیش از ۴۰ سال در روز‌های سخت با هم کار کردیم امروز در کرمان است، آمده‌ام با او تجدید بیعت کنم و عهد ببندم تا پای جان در خدمت مردم باشم.

برچسب‌ها:

نظر شما