شناسهٔ خبر: 67258003 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

قیمت نفت اندکی گران شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت معادل ۰.۰۴ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۳۶ سنت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، نگرانی در مورد تشدید درگیری در اروپا و خاورمیانه تاثیر افزایش ذخایر نفت خام را خنثی کرده و باعث بالا رفتن قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه شده است.

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت معادل ۰.۰۴ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۳۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۸۱ دلار و ۵۰ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از یک درصد در روز گذشته افزایش قیمت داشتند که نتیجه حمله پهپادی اوکراین به یک پایانه نفتی در یکی از بنادر بزرگ روسیه و آتشسوزی در این بندر بود.

در این بین، در خاورمیانه وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مورد یک جنگ تمام عیار قریب‌الوقوع با حزب‌الله لبنان خبر داده است. این در حالیست که آمریکا تلاش کرد مانع گسترش درگیری بین رژیم صهیونیستی و لبنان شود.

تشدید درگیری در منطقه نگرانی در مورد مختل شدن عرضه نفت تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر، موسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۲.۲۶۴ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن افزایش یافته که می‌تواند مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شود. تحلیلگران انتظار یک کاهش ۲.۲ میلیون بشکه‌ای را در ذخایر نفت خام آمریکا داشتند.

نظر شما