شناسهٔ خبر: 67257979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار تهران: قوانین حوزه اقتصاد باید بازنگری شود

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با تاکید بر اینکه اکنون برخی از قوانین کشور در حوزه اقتصاد، دیگر نافذ نیست و باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: برای اصلاح و بازنویسی در قوانین و کارآمدسازی آن، باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد و با کمک تولیدکنندگان و بازرگانان، بن‌بست‌های موجود را برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری شامگاه سه‌شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از تعدد قوانین پیچیده در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، اظهار کرد: وجود قوانین متناقض، کارایی را در اقتصاد و تولید کاهش داده است.

به گفته وی، امروز باید جرات و شهامت پذیرفتن اشتباه و تخطی در تدوین قوانین پرشمار و در بسیاری از موارد متناقض را داشته باشیم.

رییس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در تامین منابع ارزی مورد نیاز برای تولید و توسعه فعالیت‌های خود دچار مشکل هستند، افزود: برای رفع مشکلات این بخش که به یکی از چالش‌های جدی برای بخش خصوصی تبدیل شده است، باید مدل رفتاری مشخصی را در دستگاه‌های دولتی مسوول به اجرا درآورد تا نتیجه مطلوب به دست آید.

استاندار تهران: قوانین حوزه اقتصاد باید بازنگری شود

یک‌صدودومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران با حضور نمایندگان دولت و تشکل‌های بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این نشست که مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت نیز حضور داشتند، دستورالعمل ثبت‌سفارش‌ها، تخصیص و تامین ارز واحدهای تولیدی و همچنین دستورالعمل افزایش صادرات غیرنفتی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و نمایندگان بخش‌خصوصی حاضر در این نشست، با طرح ابهامات خود از این دو دستورالعمل، راه‌حل‌های پیشنهادی بخش‌خصوصی را نیز مطرح کردند.

در این جلسه، ۲ نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و پیرامون حل مسایل و مشکلات بخش تولید و تجارت کشور، با فعالان اقتصادی به گفت‌ وگو نشستند.

نظر شما