شناسهٔ خبر: 67257824 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آغاز برداشت و خرید تضمینی جو در آذربایجان غربی

با آغاز برداشت جو، خرید تضمینی این محصول کشاورزی در آذربایجان غربی توسط شبکه تعاون روستایی شروع شد. با آغاز برداشت جو، خرید تضمینی این محصول کشاورزی در آذربایجان غربی توسط شبکه تعاون روستایی شروع شد.

صاحب‌خبر -
 

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت جو در بیش از ۵۲ هزار هکتار از مزارع استان خبر داد و گفت: در این استان ۱۵ هزار و ۹۰۰ هکتار جو به صورت آبی و ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز بصورت دیم کشت شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۴ هزار تن محصول جو از این مزارع برداشت شود.

علی دیانتی افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب در سال زراعی جاری مزارع جو از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و پیش بینی می‌شود از مزارع دیم به طور متوسط یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار و از مزارع آبی ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار برداشت شود.

دیانتی ادامه داد: ارقام مورد استفاده در مزارع آبی شامل بهمن، جلگه و مهتاب است و در مزارع دیم از ارقام سهند، انصار، آبیدر، آردا و قافلان استفاده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: خرید جو با مباشرت تعاون روستایی استان در ۱۳ شهرستان و با قیمت ۱۰ هزار تومان و با افت مفید ۳ درصد و غیر مفید ۲ درصد و با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌گیرد.

معاون فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستایی استان آذربایجان غربی در بازدید از مرکز خرید شرکت تعاونی روستایی کوکب شهرستان پلدشت اظهار کرد: همزمان با آغاز برداشت جو در استان آذربایجان غربی، خرید تضمینی آن آغاز و تاکنون ۲۴۳ تن جو از کشاورزان شهرستان پلدشت به صورت تضمینی خریداری شده است.

سجاد حسامی ادامه داد: خرید تضمینی جو توسط مدیریت تعاون روستایی استان و با مباشرت اتحادیه تعاونی روستایی استان آذربایجان غربی آغاز شده تا محصول تولیدی کشاورزان در اسرع وقت خریداری و دست دلالان از حاصل دسترنج کشاورزان زحمت کش کوتاه گردد.

وی  خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳ مرکز خرید در شهرستان‌های ارومیه، نقده، سردشت، بوکان، میاندوآب، شاهیندژ، خوی، پلدشت، چالدران، سلماس، پیرانشهر، مهاباد و نقده برای خرید تضمینی جو تعیین شده و تا آخرین روز برداشت جو در استان آماده دریافت محصول و خرید جو مازاد بر نیاز کشاورزان هستند.

معاون فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستایی استان آذربایجان غربی می گوید: قیمت خرید تضمینی جو تولید داخل کشور به ازای هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال با سه درصد افت مفید و دو درصد غیر مفید اعلام شده است.

انتهای پیام

نظر شما