شناسهٔ خبر: 67321901 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه ریزی برای واردات ۳ هزارتن تیلاپیا

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است ۳ هزارتن تیلاپیا معادل هزارتن فیله وارد شود.

صاحب‌خبر -

علی الویری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تاکنون واردات تیلاپیا انجام نشده است، گفت: موافقت اولیه تشکل ها با واردات ۳ هزارتن تیلاپیا معادل هزارتن فیله تیلاپیا انجام شده، اما هنوز به امضای تشکل ها نرسیده است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تفاهم نامه واردات هفته آینده به امضا برسد که براین اساس تیلاپیا طی ماه های مرداد تا مهر وارد و در بازار عرضه می شود.

الویری با اشاره به اهداف واردات تیلاپیا افزود: با توجه به کاهش تولید تیلاپیا در داخل، واردات هزارتن فیله تیلاپیا صرفا در راستای تنظیم بازار انجام می شود و این میزان خللی در تولید داخل ایجاد نمی کند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی قیمت کنونی هرکیلو ماهی آزاد و آزادسرگنده سرمزرعه را ۶۰ هزارتومان و کپور ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزارتومان اعلام کرد.

او درباره آخرین وضعیت تولید ماهیان گرم آبی گفت: بنابر آمار سال گذشته ۲۰۰ هزارتن انواع ماهیان گرم آبی در کشور تولید شد، اما اکنون برای امسال پیش بینی تولید زود است. گفتنی است که به رغم  گذشت سه ماه از سال، کود شیمیایی تولیدکنندگان ماهیان گرم آبی تامین شده که طی نامه ای به وزیر جهاد خواستار تامین کود مورد نیاز تولیدکنندگان شدیم چراکه با استمرار این روند نمی توان انتظار افزایش تولید را داشت.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما