شناسهٔ خبر: 67257775 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

از مجموعه اخلاق توحیدی؛

کتاب «تواضع» منتشر شد

خراسان‌رضوی- کتاب «تواضع» که دومین جلد از مجموعه اخلاق توحیدی است، از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر و به بازار نشر عرضه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مجموعه اخلاق توحیدی، گامی برای ارائه دانش اخلاق به نسل نو، در قالبی نوین است، جلد دوم از این مجموعه، به یکی از زیربنایی‌ترین مباحث اخلاقی اختصاص پیدا کرده است، تواضع، مادر آداب معاشرت اسلامی و پایه همه رفتارهای اجتماعی که در سلوک‌الی‌اللّه هم تاثیر ویژه‌ای دارد.

بدون اصلاح اخلاق، رسیدن به خدا ممکن نیست، اما اگر مفاهیم اخلاقی برای ما شفاف‌سازی نشوند، فلسفه‌شان را درک نکنیم و راهکارهای عملی پیاده‌سازی صفات خوب اخلاقی را ندانیم، راه بسیار دشوار و چه بسا ناممکنی پیش‌رو داریم.

کتاب «تواضع» به شرحی درباره مفهوم تواضع، مادر اخلاق معاشرت و پایه تمام رفتارهای اجتماعی، تشخیص مرز تواضع و ذلت و نمونه‌های کاربردی_عملیاتی تواضع می‌پردازد.

این کتاب از تعریف تواضع، مراحل آن و فلسفه‌اش آغاز می‌کند، راهکارهای ایجاد و تثبیت تواضع را با رویکردی کاربردی بیان می‌کند و با تعریف عزت و ذلت و واضح کردنِ مرزهای عزت و ذلت با تکبر و تواضع، پایان می‌یابد.

چند نمونه از سوالاتی که با مطالعه کتاب تواضع، پاسخ‌شان را دراین کتاب خواهیم یافت، شامل موضوعاتی همچون، تواضع چیست؟ تکبّر و عُجب یعنی چه؟ چرا باید خود را از دیگران پایین‌تر ببینیم؟ ارزش انسان‌ها به چیست؟ چطور هر یک از ما، هم ارزشمند هستیم و هم از دیگران بهتر نیستیم؟ چطور می‌توانیم متواضع باشیم؟ تواضع یک حال قلبی‌ست یا یک عمل ظاهری؟ اگر نباید خود را از دیگران بالاتر دید، چرا گاهی اهل‌بیت علیهم‌السلام، خود را ستایش می‌کردند؟ یعنی انسان متواضع باید همیشه پایین مجلس بنشیند و در برابر همه خم و راست شود؟ چطور مؤمن باید هم عزت داشته باشد و هم متواضع باشد؟ و… است.

این کتاب توسط کارگروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی تالیف، صفحه‌آرایی آن توسط علی تقی رمضانی و طراحی جلد نیز توسط حمید جبار، انجام شده است.

این اثر در شمارگان ۲ هزار نسخه و ۱۴۳ صفحه با قیمت ۵۰ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما