شناسهٔ خبر: 67257754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کمتر توسعه یافته اجرا می‌شود

اعمال بخشودگی حق بهره‌برداری زمین در شهرک‌های صنعتی اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاران شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته استان مشمول بخشودگی ۵۰ درصدی اقساط حق بهره‌برداری زمین می‌شوند.

صاحب‌خبر -

هاشم علایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه مناطق محروم، برای سرمایه‌گذاران شهرک‌های صنعتی کوثر و گرمی و نواحی صنعتی رضی، نیر، مشگین‌شهر، هشجین، نوجه ده، روح کندی، شکرآب و پارس‌آباد مشوق‌هایی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به توسعه نواحی صنعتی در مناطق محروم استان افزود: توسعه و تملک اراضی جدید با کمک مسئولان استان و دستگاه‌های مرتبط شامل پیگیری توسعه ناحیه صنعتی نیر با مساحت ۴۷ هکتار و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی هل‌آباد با مساحت ۵۰ هکتار، بیله‌سوار با مساحت ۳۰ هکتار، برزند گرمی با مساحت ۳۰ هکتار و شهرک انرژی‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور رعایت عدالت ، شفاف‌سازی امور و کاهش بروکراسی‌های اداری، فرآیند واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی اردبیل به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود و اولویت دریافت زمین با کسانی است که زودتر وارد سامانه شده و مراحل ثبت‌نام را سپری کرده باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: در فرآیند الکترونیکی شرکت شهرک‌های صنعتی هیچ گونه دخل و تصرفی در نحوه واگذاری قطعات به سرمایه‌گذاران ندارد و تمامی مراحل درخواست زمین توسط متقاضیان انجام می‌شود.

وی در ادامه برگزاری تورهای صنعتی، نمایشگاه‌ها، حمایت از دانش بنیان شدن، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی، ارائه برنامه‌های حمایتی به منظور جذب سرمایه‌گذاران خارجی، کمک به افزایش صادرات محصولات صنعتی و اخذ مجوزهای استاندارد سازی واحدهای تولیدی و حمایت‌های خوشه‌ای از واحدهای تولیدی را از دیگر مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان ذکر کرد.

علایی همچنین از اجرای بیش از ۲۰ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد و افزود: بهسازی و آسفالت هشت خیابان شهرک صنعتی ۲ اردبیل، تکمیل ساختمان فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی ۲ اردبیل ، اجرای پست برق ۶۳ کیلو ولت با ظرفیت ۴۰ مگاوات شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، جدول‌گذاری و زیرسازی معابر ناحیه صنعتی هشجین و اجرای شبکه آب و برق ناحیه صنعتی هشجین از طرح‌های اجرا شده در شهرک‌های صنعتی استان است.

وی همچنین به اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تصفیه پساب خروجی واحدهای تولیدی از محل منابع ملی و داخلی و بخشی از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرا شده است.

کسب رتبه برتر شهرک‌های صنعتی اردبیل در شاخص‌های حمایتی صنایع کوچک

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین از کسب رتبه برتر کشوری این شرکت در شاخص‌های حوزه صنایع کوچک و حمایت از واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی در کنار تامین زمین و اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران نسبت به توانمندسازی و ارتقای دانش و بهره‌وری واحدهای تولیدی نیز اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در میان گروه سوم شهرک‌های صنعتی کل کشور در تحقق شاخص‌های حمایتی سال ۱۴۰۲ حوزه صنایع کوچک، حائز رتبه برتر کشوری شده که بدون تردید کسب این موفقیت مهم در سایه تلاش کارکنان و مدیران این شرکت محقق شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، نقش بسزایی در توسعه صنعت استان دارد، همانگونه که این شرکت تلاش کرده با تملک اراضی مورد نیاز و اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد، زمینه افزایش تولید و اشتغال در استان را فراهم کند.

وی حرکت در راستای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید را از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال جدید برشمرد و افزود: با عمل به شعار سال و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، زمینه‌های رشد و پویایی هرچه بیشتر صنعت استان فراهم خواهد شد.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

نظر شما