شناسهٔ خبر: 67257640 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

دعوای ظریف و قالیباف بالا گرفت

ظریف در واکنش به قالیباف: چطور فراموش فرمودید به کارشناس برنامه و همکارانتان در مجلس تذکر دهید مقام معظم رهبری مذاکره کنندگان را امین، غیور، صادق و شجاع دانستند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - محمدجواد ظریف که این روزها حامی جدی مسعود پزشکیان است، دیروز اظهارات جنجالی و پرسروصدایی داشت که در فضای رسانه‌ای و مجازی کولاک کرد. ظریف قانون راهبردی مجلس را مانع جدی به ثمر نرسیدن برجام دانست و از مشکلاتی که برای شدن شدن پیچ تحریم سر راهش بود، گفت. 

این سخنان وی اما با واکنش قالیباف و نهایتا مجادله بین ظریف و قالیباف همراه شد. قالیباف در واکنش به اظهارات ظریف گفت: اینکه گفته می‌شود قانون اقدام راهبردی مجلس مانع توافق شده حرف درستی نیست. 

وی افزود: شما می‌گویید تابع سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزۀ سیاست خارجی هستید. مگر رهبر انقلاب همین چند وقت قبل نفرمودند که قانون اقدام راهبردی کشور را نجات داد و همه را از بلاتکلیفی درآورد؟ پس شما چه تبعیتی دارید؟ تابع کدام سیاست هستید؟

قالیباف ادامه داد: در شورای‌عالی امنیت ملی مجلس مکلف شده برای خروج آمریکا از برجام مجلس قانون‌گذاری کند. این قانون دست مذاکره‌کنندگان را پُر کرد.

وی همچنین گفت: وقتی ترامپ از برجام بیرون رفت دولت وقت گفت یک هفته فرصت می‌دهیم برگردند. یک هفته شده ۲ هفته و بعد شد چند ماه و همین‌طور این مسیر پیش رفت.

قالیباف ادامه داد: چطور ما چیزی از دولت آمریکا می‌خواهیم می‌گوید در اختیار کنگره است؟ خب اینجا هم مجلس دست مذاکره‌کننده را پُر کرد.

وی همچنین گفت: ما گفتیم پروتکل الحاقی را دیگر داوطلبانه اجرا نمی‌کنیم. دوستان گفتند این کار را کنیم جنگ می‌شود. جنگ شد؟ گفتند غنی‌سازی را بالا ببرید جنگ می‌شود. آیا جنگ شد؟

این سخنان قالیباف اما با واکنش ظریف مواجه شد. محمدجواد ظریف در پاسخ به سخنان شب گذشته محمدباقر قالیباف گفت: چطور فراموش فرمودید به کارشناس برنامه  و همکارانتان در مجلس تذکر دهید مقام معظم رهبری مذاکره کنندگان را امین، غیور، صادق و شجاع دانستند.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما