شناسهٔ خبر: 67277272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آمریکا نمی‌تواند با دروغ‌پردازی، تجاوز نظامی به یمن را توجیه کند

نماینده جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به شورای امنیت به ادعاهای مطرح شده توسط نماینده آمریکا علیه تهران در خلال نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت یمن، پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت درباره اتهام‌زنی آمریکا به ایران درباره یمن نوشت: متاسفانه، نماینده ایالات متحده، در راستای رویکرد همیشگی این کشور، از تریبون شورای امنیت برای متهم کردن دیگر کشورهای مستقل سوءاستفاده کرده است.

ایرانی اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به‌طور قاطع این اتهامات بی‌اساس را رد می‌کند. 

او تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در موارد متعدد اعلام کرده که به قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت درباره وضعیت یمن متعهد است و در فعالیت‌هایی که ناقض این قطعنامه‌ها باشد، مشارکت نداشته است. 

ایروانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق کانال‌های دیپلماتیک تاکید کرده و تعهد خود را به امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی ابراز داشته است.

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد که ایالات متحده و شرکای ائتلافی‌اش اعمال تجاوزکارانه‌ای علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن مرتکب شده و همچنان مرتکب می‌شوند که به‌طور فاحش قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت را نقض می‌کند.

دیپلمات ارشد ایران تاکید کرد این نقض‌های آشکار صلح و ثبات منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد و تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز در یمن را مسدود می‌کند و بحران انسانی وخیمی که آن کشور را فراگرفته است، تشدید می‌کند. 

ایروانی گفت ایالات متحده کاملاً مسئول این نقض‌های فاحش است و نمی‌تواند مسئولیت خود را انکار کند.

او در پایان نوشته: استفاده از تاکتیک‌های شکست‌خورده، دروغ‌پردازی و کمپین‌ پمپاژ اطلاعات غلط درباره وضعیت یمن نمی‌تواند تجاوز ایالات متحده علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن را توجیه یا مشروعیت بخشد.

برچسب‌ها:

نظر شما