شناسهٔ خبر: 67318555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تأکید استاندار کرمان بر تسهیل امور اشتغال از سوی بانک‌ها و دستگاه‌ها

فداکار، اشتغال را ضروری ترین موضوع برای زندگی مردم دانست و گفت: هر بانک و دستگاه اجرایی متناسب با ظرفیت خود موظف به کمک و تسهیل امور اشتغال است.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی فداکار در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان گفت: معیشت، زندگی و اشتغال مردم استان کرمان وابسته به سرمایه گذاری است؛ لذا در این زمینه باید فضا را مناسب کنیم.

وی افزود: دستگاه‌های زیرساختی گرچه شاید ارتباط مستقیم با اشتغالزایی نداشته باشند، اما می‌توانند با تامین زیرساخت‌ها برای راه اندازی و تاسیس شرکت و واحد تولیدی، اشتغال ایجاد کنند.

استاندار کرمان تصریح کرد: رتبه فضای کسب و کار استان کرمان بسیار مناسب شده و باید باز هم در این خصوص تلاش و حمایت کنیم؛ زیرا وظیفه قانونی، شرعی و اجتماعی ما است.

وی بیان کرد: بیکاری گرفتاری برای مردم ایجاد می‌کند و بزرگترین کار خیر اشتغالزایی است، در واقع زندگی افراد تحت تاثیر تصمیمی است که مدیران امروز برای اشتغال می‌گیرند و این حوزه از کمک‌های حمایتی بسیار اثرگذارتر است.

فداکار تاکید کرد: مدیران در صورتی که حتی اندازه یک روز امور سرمایه گذاری را جلو بیندازند، مشکل زندگی مردم نیز زودتر رفع می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت جذب تسهیلات تبصره سه قانون بودجه طی امسال گفت: دستگاه‌های حمایتی تلاش کنند تا این اعتبارات جذب شود، شاید اعتبارات جذب شده کمیته امداد از برخی دستگاه‌ها بالاتر باشد؛ اما نیازمندی این حوزه به این اعتبارات نیز بیشتر است.

استاندار کرمان با قدردانی از بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات همکاری کردند، گفت: بانکی که سپرده مردم را دریافت می‌کند و در استان سرمایه گذاری نمی‌کند در عمل سرمایه را از استان خارج کرده و از مردم خواهشمندیم که حساب خود را از این بانک‌ها خارج کنند.

وی افزود: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را موظف می‌کنیم تا حساب خود را از بانک‌های که در پرداخت تسهیلات همکاری نمی‌کنند خالی کنند و از مردم درخواست می‌کنیم در این بانک‌ها سپرده گذاری نکنند، دلیلی ندارد با چنین بانک‌هایی همکاری کنیم.

فداکار گفت: کار در حوزه آموزش ضروری و مهم است، دانش آموختگان دانشگاهی و غیر دانشگاهیان باید آموزش‌های مهارت آموزی را فرا بگیرند و در این زمینه فنی و حرفه‌ای فعالیت‌هایی در جنوب استان آغاز کرده و در این زمینه نیروی مورد نیاز فولاد و تیتانیوم تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش رکن اشتغال است، افزود: استان کرمان در حوزه فولاد حرف زیادی برای گفتن دارد و به راحتی می‌توانیم نیاز این حوزه را پوشش دهیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: دانشگاه‌ها بایستی در حوزه آموزش دانش آموختگان دانشگاهی نقش داشته باشند و پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای در این حوزه ذیل کارگروه اشتغال با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تعریف و نهایی شود؛ زیرا این مصوبه دولت برای اشتغال و آموزش دانش آموختگان با مشوق مالیاتی همراه بوده و ظرفیت خوبی است.

وی با بیان اینکه تسهیلات با توجه به حوزه اشتغال پرداخت می‌شود، عنوان کرد: پرداخت تسهیلات برای حمایت از نخبگان باید به صورت جداگانه درنظر گرفته شود و در این زمینه ساز و کار، مکانیزم خاص و خط ویژه تعریف شود تا از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم و اگر از استعداد نخبگان حمایت شود، این افراد می‌توانند اشتغال آفرین باشند.

فداکار تأکید کرد: باید تحلیلی از شرایط نخبگان داشته باشیم و کمک کنیم تا وضعیت اشتغال آنان بهبود یابد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش، رتبه فضای کسب و کار استان کرمان را هفتم کشور اعلام کرد و گفت: وضعیت استان کرمان به نسبت به ۲۴ استان بهتر است و در این زمینه اتفاقات زمستان امسال و فعالیت اتاق بازرگانی نقش داشت و این رتبه پایش کسب و کار از منظر سرمایه گذاران تعیین شده که جای قدردانی از تمامی دست اندرکاران دارد.

نظر شما