شناسهٔ خبر: 67257634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نگاهی بر واکنش فعالین دانشجویی به میزگرد سیاست خارجی انتخابات؛

جنجال حضور ظریف در میزگرد سیاست خارجی/ فعالین دانشجویی و کاربران چه واکنشی نشان دادند؟

«خبرنامه دانشجویان ایران» در این گزارش قصد دارد تا به واکنش فعالین دانشجویی نسبت به این گفتگو بپردازد و از لنز تشکل‌ها و فعالین دانشجویی به این برنامه نگاهی بیندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته برنامه میزگرد سیاست خارجی انتخابات چهاردهم با حضور مسعود پزشکیان و مشاوران و کارشناسان برنامه حواشی بسیاری را تاکنون به دنیال داشته است، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم و مهدی سنایی سفیر سابق ایران در روسیه و همچنین ابراهیم متقی استاد تمام علوم سیاسی، فواد ایزدی استاد مطالعات آمریکا و سید محمد کاظم سجادپور استاد تمام روابط بین الملل به عنوان کارشناسان در این برنامه حضور داشتند.

در این میان مجادله محمد جواد ظریف و فواد ایزدی پیرامون مسائل مختلف در روز گذشته در مرکز توجهات قرار گرفته است، «خبرنامه دانشجویان ایران» در این گزارش قصد دارد تا به واکنش فعالین دانشجویی نسبت به این گفتگو بپردازد و از لنز تشکل‌ها و فعالین دانشجویی به این برنامه نگاهی بیندازد.

پیام مرادی دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از اینکه ظریف تاکنون تقصیر خود را در شکست  برجام ندیده و نمی‌بیند واکنش نشان داد و همانطور که در توئیت بالا آمده است شهامت ظریف در پذیرش این موضوع را مورد توجه قرار داده است.

مجتبی عرب فعال سابق دانشجویی با انتشار استوری در صفحه اینستاگرام خود ضمن انتقاد از عدم اشراف مسعود پزشکیان نسبت به مسائل مختلف با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف در برنامه میزگرد سیاست خارجی از ماله کشی او نسبت به برجام نوشت و عدم لغو تحریم‌ها را که از وعده های او بوده است مورد انتقاد قرار داد.

مصطفی ساجدی نیز با لحنی طعنه گونه از اتکای پزشکیان به ظریف برای حل مشکلات عرصه  سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها انتقاد کرده و نوشت«همچنان ظریف در حال حل مشکل در سال 96»

سعید توانا راد فعال سابق دانشجویی نیز از مستی، کم حافظگی و دروگویی پزشکیان و ظریف سخن به میان آورده است.

کاربر دیگری در حساب توئیتری خود نوشت: خشم و عربده‌ ظریف رو دیدید؟ آن‌هم در یک میزدگردِ تخصصی و پرسش کارشناسانه در یک فضایِ آرام و متین. البته این‌ها عادت دارند وقتی به خودی می‌رسند میرغَصب باشند، ولی وقتی خارجی می‌بینند نیششان تا بناگوش باز باشد!

کاربر دیگری با انتشار این لحظه از حضور ظریف در برنامه میزگرد سیاست خارجی نوشت: این زبان بدن دکتر  ‎@JZarif است وقتی فواد ایزدی از بد بودن راهکارهای بانک مرکزی به خاطر آمریکایی بودن اعضایش می‌گفت. ما هم، همان لحظه همینطور بودیم آقای ‎ظریف.

کاربر دیگری با اشاره به تصاویری که توسط پزشکیان و ظریف در این برنامه نمایش داده شد نوشت: آقای ‎ظریف یا عینکتان را تعویض کنید یا ریاضی تان را تقویت. انتهای این نموداری که به رخ ملت کشیدید، آخرین سال دولت خودتان است. دولت ‎شهید جمهور را سانسور کرده اید. نه توافق، نه تحریم. پاسخ، اقتدار و مقاومت است.

کاربر دیگری نوشت: دکتر ایزدی: آقای ‎پزشکیان گفتید که دولت من به دولت روحانی ربطی ندارد و من دولت سوم روحانی نیستم. با حضور آقای ‎ظریف کنار شما، باز هم می‌گویید ارتباطی ندارید؟ آیا بناست همان سیاست خارجی را ادامه دهید؟ پزشکیان: دولت روحانی به من ربطی ندارد! شما نمی‌خواهید تحریم‌ها برداشته شود!

کاربر دیگری  با انتشار تصاویر فوق نوشت: ما یادمون نرفت آقای ‎ظریف یادمون نرفت روحانی میگفت آنچنان مردم را از درآمد سرشار بی نیاز کنیم که دیگر کسی نیاز نداشته باشد. یادمون نرفت از گرونی یک شبه بنزین وخندیدن به ریش ملت.

 

  • در ادامه نیز اجمالا به سایر واکنش‌ها اشاره می‌کنیم:      

 

نظر شما