شناسهٔ خبر: 67257129 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

سپاهان به افتخار بزرگ دست پیدا می کند؟

در آستانه برگزاری فینال جام حذفی و پایان فصل فوتبالی 1402/1403، سپاهان این فرصت را دارد تا بالاتر از ذوب آهن در جایگاه سوم پرافتخارترین تیم های این رقابت ها قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -
روزنو :

از سال 1355 تاکنون 27 دوره از رقابت های جام حذفی برگزار شده و 15 تیم توانسته‌اند عنوان قهرمانی را بالای سر ببرند؛ همانند لیگ برتر، در جام حذفی نیز تیم های تهرانی و اصفهانی پرافتخارترین تیم های این رقابت ها هستند.

استقلال تهران (7 قهرمانی و 7 نایب قهرمانی)

آبی های پایتخت رکورددار حضور در فینال جام حذفی هستند؛ آن‌ها 14 بار به مرحله پایانی رقابت ها رسیده‌اند و 7 بار توانسته‌اند طعم قهرمانی را بچشند، اولین قهرمانی استقلال در این رقابت ها مربوط به فصل 1356/57 و پیروزی مقابل همای تهران و آخرین قهرمانیشان در مصاف با خونه به خونه بابل در فصل 1396/97 با هدایت وینفرد شفر رقم خورد. 

از به یاد ماندنی ترین قهرمانی های استقلال در جام حذفی نیز می‌توان به فینال فصل 1386/1387 مقابل پگاه گیلان اشاره کرد که با خداحافظی علیرضا منصوریان از دنیای فوتبال همراه بود.

جشن قهرمانی استقلال در جام حذفی 1396/97

پرسپولیس (7 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی)

سرخپوشان پایتخت نیز همانند رقیب سنتی خود موفق به قهرمانی در 7 دوره از این رقابت ها شده‌اند؛ آن‌ها 9 بار در مرحله پایانی حضور پیدا کرده‌اند و هر 2 باری که شکست خورده‌اند مقابل سپاهان اصفهان در ضربات پنالتی بوده است. بدین ترتیب هیچ تیمی تاکنون در پایان وقت های قانونی و اضافه موفق به پیروزی مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی نشده است.

اولین قهرمانی آن‌ها در سال 1367 مقابل ملوان بندر انزلی بود و آخرین و یکی از شیرین ترین قهرمانی های خود در این رقابت ها را فصل گذشته با پیروزی مقابل رقیب سنتی یعنی استقلال تهران جشن گرفتند.

جشن قهرمانی پرسپولیس در فصل 1401/1402

ذوب آهن اصفهان( 4 قهرمانی و 1 نایب قهرمانی)

گاندو ها در 5 بار حضور خود فینال جام حذفی 4 بار موفق به قهرمانی شده‌اند و تنها شکست آن‌ها در فینال جام حذفی مقابل فجر سپاسی شیراز بود که 2 سال بعد یعنی در فینال 1381/82 دوباره روبروی هم قرار گرفتند که ذوبی ها این بار موفق به جبران شکست گذشته خود شدند و اولین قهرمانی خود را جشن گرفتند. 

آخرین قهرمانی ذوب آهن نیز در فصل 1394/95 با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل استقلال تهران با هدایت یحیی گل‌محمدی رقم خورد.
 

جشن قهرمانی ذوب آهن در جام حذفی 1394/95

سپاهان اصفهان (4 قهرمانی و بدون نایب قهرمانی)

سپاهان دو رکورد دست نیافتنی را در رقابت های جام حذفی ثبت کرده است؛ هت‌تریک در قهرمانی و آمار صد درصد پیروزی در فینال های جام حذفی؛ آن‌ها هربار که به مرحله پایانی این رقابت ها رسیده‌اند، جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند.

اولین قهرمانی آن‌ها مقابل استقلال تهران در فصل 1382/83 و آخرین قهرمانی در مصاف با پرسپولیس در فصل 1391/92 اتفاق افتاد؛ دیداری خاطره انگیز برای طلایی پوشان که در ورزشگاه آزادی که کاملا قرمز پوش شده بود توانستند در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست دهند؛ دقیقا به همان شیوه‌ای که در مرحله قبل استقلال را از دور رقابت ها حذف کرده بودند.
 

جشن قهرمانی سپاهان در جام حذفی 1391/92

حالا باید دید سپاهان می‌تواند برای پنجمین بار عنوان قهرمانی را بالای سر ببرد یا مس رفسنجان اولین تیمی خواهد بود که در جدال با طلایی پوشان در فینال این رقابت ها پیروز از میدان خارج می‌شود.

نظر شما