شناسهٔ خبر: 67257121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

انتقاد روسیه از مانع‌تراشی تروئیکا برای جمع‌بندی مذاکرات وین

19 دی آنلاین‌: رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین از مانع‌تراشی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان برای جمع‌بندی گفت‌وگوها درباره از سرگیری اجرای برجام انتقاد کرد و هشدار داد که هر چه توقف مذاکرات طولانی‌تر شود، احتمال رسیدن به نتیجه دلخواه کمتر می‌شود.

صاحب‌خبر -
میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات برجام را برعهده دارد، در گفت‌وگو با روزنامه پرتیراژ ایزویستیا روسیه تصریح کرد: ایرانی‌ها گفت‌وگوها را متوقف نکرده و می‌گویند اگر لازم باشد برای بازگشت به میز مذاکره آماده هستند.
وی با بیان اینکه «گفت‌وگوها توسط تروئیکا (انگلیس، آلمان و فرانسه) و ایالات متحده آمریکا متوقف شده است»، افزود: هر چقدر آن‌ها مانع‌تراشی کنند، شانس برای ازسرگیری مذاکرات و رسیدن به اهداف دلخواه کمتر می‌شود.
این دیپلمات روس در ادامه سیاست غرب در قبال موضوع هسته‌ای ایران را غیرمعقولانه توصیف کرد و با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی تروئیکا علیه ایران در نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: مذاکره‌کنندگان غربی بازی عجیبی را در پیش گرفته‌اند؛ از یک سو تعهدات خود را که تقریبا درباره آن توافق کرده‌ایم، نادیده می‌گیرند ولی در عوض از ایران می‌خواهند که به طور کامل به تعهداتش پایبند باشد.
اولیانوف تصریح کرد که چنین رویکردی با سیاست واقعی فاصله دارد.

نظر شما