شناسهٔ خبر: 67288125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دومین دور مناظره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

حمله سعید جلیلی به پورمحمدی؛ رئیس بازرسی بودید چه کردید؟/ رفع فقر مطلق با یارانه کافی نیست/برنامه ها نباید معطل FATF شود

سعید جلیلی گفت: رفع فقر مطلق با یارانه کافی نیست؛ ما برای ایجاد رفاه و رفع فقر مطلق باید نظام رفاهی در لایه های مختلف شکل بگیرد تا هدف متعالی صورت بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی در دور دوم از دومین مناظره انتخاباتی در واکنش به دیگر کاندیداها مباحثی را مطرح کرد.

اهم صحبت های وی از این قرار است:

*رفع فقر مطلق با یارانه کافی نیست؛ ما برای ایجاد رفاه و رفع فقر مطلق باید نظام رفاهی در لایه های مختلف شکل بگیرد تا هدف متعالی صورت بگیرد.

*وقتی شما در ایجاد شرایط اولیه اشتغال مشکل داشته باشید، یعنی لایه ای درست شده باشد که فقر و بیسوادی و بیماری چرخه ای درست کرده باشند که اگر کسی بیمار شد دچار فقر بیشتر شود و بیسوادی دچار فقر کند یا بالعکس... در این چرخه نمیتوانید رفاه و رفع فقر مطلوب را داشته باشید.

*بنابراین از جنبه اشتغال و مبارزه با بیکاری باید کار کنید که برنامه هایش مفصل است. لایه کمک درآمد معیشت و فقرزدایی و محرومیت زدایی باید صورت گیرد. اما آنچه مهم است این است که چگونه اینها صورت بگیرد.

*یکی از بحثهای مهم که آقای پورمحمدی اشاره کردند این است که اگر می‌خواهید با فقر و فساد مبارزه کنید لازمه اش این است که سازوکاری داشته باشید آنچه تحت عنوان فساد صورت می‌گیرد، مانع آن بشوید و منابع به یغما رفته را بیاورید به سمت نظام رفاهی.

*مبارزه با پولشویی و قاچاق مهم است. وقتی در شورای امنیت بودم این را نوشتیم که باید مبارزه با پولشویی دنبال شود. اما اینکه می‌گویند این موکول به fatf است غلط است. صورت مسئله را دوستان اشتباه متوجه می شوند.

*شما (خطاب به پورمحدی) وقتی رئیس بازرسی و .. بودید چرا اینکارها را نکردید؟(بحث مبارزه با پولشویی را)

27218

نظر شما