شناسهٔ خبر: 67256823 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بودجه فدراسیون ورزش زورخانه‌ای ۶۰٠ میلیارد ریال است

دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: بودجه ما در سال جاری ۶۰۰ میلیارد ریال است که بخش قابل توجهی از آن برای ساخت و بهسازی زورخانه‌ها در سراسر کشور هزینه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: احداث و بهسازی زورخانه‌ها در کشور با توجه به تدوین سند تحول هشت ساله فدراسیون، گام موثری برای گسترش روحیه جوانمردی و ارتقای سطح ورزش پهلوانی خواهد بود.

 مسعود ملکی  افزود: یک زورخانه بین المللی در باغ غدیر اصفهان با مشارکت مجتمع فولاد مبارکه اصفهان کلنگ زنی شده است که می‌تواند جایگاه مناسبی برای رویداد‌های بین‌المللی باشد.

دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی افزود:  زورخانه شهرستان بم با قدمت ٩٠٠ ساله نشان می‌دهد که ایرانیان از دیرباز به ورزش پهلوانی و باستانی بها داده‌اند و این توجه همچنان ادامه دارد.

ملکی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای به میزبانی اصفهان گفت: ۲۲ تیم از کشور‌های مختلف در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند که سطح حدود ١٣ تیم بسیار بالا بوده و عملکرد آنها به تیم ملی ایران بسیار نزدیک است.

او با بیان اینکه از هوش مصنوعی و تجهیزات الکترونیکی برای داوری بخشی از این مسابقات استفاده می‌شود، افزود: افزون بر هشت میلیارد ریال از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برای بهسازی و بهبود نور و تهویه هوای سالن پیروزی محل برگزاری این مسابقات هزینه شده است.

دبیر فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی درباره دلیل انتخاب سالن پیروزی به جای ٢۵ آبان برای برگزاری این رویداد گفت: نزدیکی به مرکز شهر دلیل اصلی انتخاب ما بوده است.

اوافزود: تیم‌ها و نفرات اول تا سوم به ترتیب از سه هزار دلار تا یک هزار دلار و ٨٠٠ تا ۴٠٠ دلار جایزه خواهند گرفت.

مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای از ساعت ١٧ پنجشنبه هفته جاری در سالن پیروزی اصفهان آغاز خواهند شد و حضور زنان و مردان برای تماشای رقابت‌های ٢ روزه آن آزاد است.

نظر شما