شناسهٔ خبر: 67256773 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

جدیدترین جت خصوصی جف بزوس Pilatus PC-۲۴ (+عکس)

در حال حاضر، ناوگان جت‌های تجاری بزوس، شامل یک عدد جت Pilatus PC-۲۴ و دو گلف استریم G۶۵۰ER، به نام‌های N۲۷۱DV و N۷۵۸PB می‌شود.

صاحب‌خبر -

جف بزوس، بنیانگذار و مدیراجرایی سابق آمازون، یکی از ثروتمندترین افراد در جهان، با دارایی خالص ۲۰۰ میلیارد دلار است؛ اگرچه بزوس دیگر رئیس و مدیرعامل آمازون نیست اما هچنان به عنوان رئیس اجرایی، جایگاه بالایی در این شرکت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، سفر، رکن اصلی زندگی فردی در چنین جایگاهی است؛ با این حال بزوس زمان لازم برای پرواز مداوم در خطوط هوایی تجاری را ندارد. به همین دلیل، برای صرفه جویی در زمان، این میلیاردر آمریکایی چندین جت تجاری خصوصی دارد تا خود و مدیران، دوستان نزدیک و خانواده‌اش را در سراسر جهان جابه‌جا کند.

در حال حاضر، ناوگان جت‌های تجاری بزوس، شامل یک عدد جت Pilatus PC-۲۴ و دو گلف استریم G۶۵۰ER، به نام‌های N۲۷۱DV و N۷۵۸PB می‌شود که بزرگترین و سریع‌ترین هواپیماهایی بودند که Gulfstream تا زمان معرفی G۷۰۰ در اوایل امسال تولید کرده بود.

N۲۷۱DV در سال ۲۰۱۵ و N۷۵۸PB در سال ۲۰۱۹ تولید و خریداری شد. برد این هواپیماها ۱۳۸۳۷ کیلومتر تخمین زده شده است و حداکثر سرعت آن‌ها ۰.۹۲۵ ماخ (۱۱۴۲ کیلومتر) در ساعت است. هر دوی این دو جت تجاری می‌توانند حداکثر ۱۹ مسافر را در خود جای دهند.

سومین جت تجاری او یک هواپیمای سبک به نام Pilatus PC-۲۴ است که توسط Pilatus ساخته شده است. این هواپیما جدیدترین جت تجاری است که بزوس خریداری کرده است، اما تفاوت قابل توجهی با گلف استریم G۶۵۰ERهای قبلی دارد.

به طور خاص، Pilatus PC-۲۴ بزوس، به‌عنوان N۱۹۴PJ، در JetSpy ثبت شده است. این هواپیما دارای شماره سریال ۱۹۴ است و در سال ۲۰۰۷ فرایند ساخت آن آغاز شد. شرکت وسترن ایرکرافت تا آگوست ۲۰۲۱ مالک این هواپیما بود.

N۱۹۴PJ در سال [hvd بسیار فعال بوده است. در زمان نگارش این مقاله، این هواپیما تاکنون ۶۷ بار در سال ۲۰۲۴ پرواز کرده است ;i شامل ۱۰۶ ساعت پرواز به ازای هر JetSpy است. پربازدیدترین فرودگاه های آن در سال ۲۰۲۴ عبارتند از:

فرودگاه بین المللی بوئینگ فیلد کینگ کانتی (BFI)
فرودگاه بین المللی ال پاسو (ELP)
فرودگاه شهری سانتا مونیکا (SMO)

در سال گذشته این هواپیما ۱۵۶ بار و د مجموع ۲۴۵ ساعت پرواز کرد. فیلد بوئینگ از زمانی که بزوس آن را خریداری کرد، پربازدیدترین فرودگاه این هواپیما است.

تاریخچه Pilatus PC-۲۴

Pilatus توسعه PC-۲۴ را در اوایل سال ۲۰۰۷ آغاز کرد. شرکت سوئیسی هواپیمایی مشابه با PC-۱۲ می‌خواست. با این حال، این شرکت می‌خواست برد و سرعت هواپیما را در عین حفظ بسیاری از ویژگی‌های PC-۱۲، مانند قابلیت فرود و برخاستن، بهبود بخشد. به دلیل بهبودهای مورد نیاز، Pilatus قصد داشت PC-۲۴ را با موتور جت بسازد.

این هواپیما به طور رسمی در می ۲۰۱۳ معرفی شد و اولین پرواز خود را در می ۲۰۱۵ انجام داد. فرآیند آزمایش پرواز طولانی بود و چندین تاخیر داشت. با این حال، هواپیما به قابلیت‌های بیشتری، از جمله سرعت کروز بالاتر، نسبت به آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود، دست یافت.

این هواپیما هم گواهینامه آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) و هم گواهینامه اداره هوانوردی فدرال (FAA) را در دسامبر ۲۰۱۷ دریافت کرد. اولین تحویل PC-۲۴ در ۷ فوریه ۲۰۱۸ انجام شد. از زمان معرفی، بیش از ۱۰۰ هواپیما تحویل داده شد. فراتر از مدل پایه PC-۲۴، Pilatus یک نسخه آمبولانس هوایی از جت تجاری را نیز معرفی کرد. این هواپیما در نوامبر ۲۰۱۹ معرفی شد. این نوع دارای سه تخت، باربر برقی و سیستم‌های برق تکمیلی است.

جدیدترین جت خصوصی جف بزوس Pilatus PC-۲۴


جدیدترین جت خصوصی جف بزوس Pilatus PC-۲۴

جدیدترین جت خصوصی جف بزوس Pilatus PC-۲۴

جدیدترین جت خصوصی جف بزوس Pilatus PC-۲۴

نظر شما