شناسهٔ خبر: 67256736 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هاآرتص: اسرائیل برای بقا دست و پا می‌زند اما نتانیاهو برای خودش

محمدحسین خدائیان

رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف اعلامی خود در غزه ناتوان بوده و در مرزهای شمالی با تهدید جدی حزب‌الله لبنان مواجه است؛ اما «بنیامین نتانیاهو» تنها به باقی‌ماندن در قدرت فکر می‌کند و او نه‌تنها کشتار فلسطینیان، بلکه کشته‌شدن اسرای صهیونیست و سربازان ارتش این رژیم را هم نادیده می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رسانه عبری گزارش داد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمایلی به ترک غزه ندارد و هشدارهای «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد رژیم اشغالگر را نادیده گرفته است.

روابط پرتنش بین نتانیاهو و سران ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین آژانس امنیتی «شین‌بت» به‌زودی با یک مانع دیگر روبرو خواهد شد: گالانت و ژنرال‌های این ارتش به دنبال پایان زودهنگام عملیات در رفح بوده و به سمت رویکردی حرکت می‌کنند که شامل حملات محدود در غزه خواهد بود و در آن نظامیان صهیونیست برای نبرد احتمالی با حزب‌الله در یک جنگ تمام‌عیار آماده می‌شوند.

هاآرتص نتانیاهو را چهره‌ای خودشیفته توصیف کرده است که به چیزی جز بقای خود اهمیتی نمی‌دهد و در این راه، نه‌تنها جان فلسطینی‌ها، بلکه جان سربازان صهیونیست و ساکنان اراضی اشغالی را هم نادیده می‌گیرد.

رسانه عبری با اشاره به مخالفت نتانیاهو با واداشتن یهودیان فوق‌ارتدوکس به جنگیدن در ارتش صهیونیستی، گزارش داد نتانیاهو می‌داند که این ارتش با کمبود شدید نیرو مواجه است، اما توجهی به این امر ندارد و تنها به ماندن در قدرت فکر می‌کند. ارتدکس‌های تندرو در رژیم صهیونیستی تقش مهمی در بقای کابینه نتانیاهو دارند و اگر او معافیت آن‌ها از حضور در جنگ را لغو کند، آینده‌اش به‌عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

«یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه تنها راه خروج از این وضعیت را برقراری آتش‌بس کامل و بلندمدت در ازای تبادل اسرا می‌داند. در مقابل، نتانیاهو حاضر به پذیرش این شروط نیست و آن را نماد شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه می‌داند. به گزارش هاآرتص، نتانیاهو، گالانت، هالوی و شین‌بت بر سر دستاوردهای این جنگ و رویکردی که ارتش این رژیم باید اتخاذ کند، اختلاف دارند.

هاآرتص: اسرائیل برای بقا دست و پا می‌زند اما نتانیاهو برای خودش ویرانی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه

رسانه عبری شخص نتانیاهو را مسئول مستقیم آزادنشدن اسرای صهیونیست دانست و از مخالفان خواست با خروج از کنست و برپایی تظاهرات گسترده، کابینه نتانیاهو را به زیر بکشند.

یک مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی که به نتانیاهو نزدیک است، این هفته در گفت‌وگو با یک رادیوی عبری گفت این جنگ سه سال طول خواهد کشید.

یک رسانه عبری اخیراً به نقل از هالوی ادعا کرده رژیم اشغالگر باور دارد که در شرف شکست آخرین گردان‌های حماس در غزه است و در هفته‌های آینده بخش اعظم نظامیان صهیونیست از غزه خارج خواهند شد.

به گزارش هاآرتص، رژیم صهیونیستی همچنین نتوانسته حملات خود به غزه را برای ساکنان اراضی اشغالی توجیه کند و نتانیاهو همچنان بر مفهوم گنگ و مبهم «پیروزی کامل» بر حماس تاکید دارد؛ مفهومی که از واقعیت به دور است.

به گزارش رسانه عبری، نماینده ویژه آمریکا در امور اراضی اشغالی روز دوشنبه به منطقه سفر کرد، زیرا واشنگتن نگران افزایش تنش‌های میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هستند سعی دارند از یک درگیری تمام‌عیار جلوگیری کنند.

به اذعان این رسانه عبری، حزب‌الله لبنان از وضعیت موجود در مرز شمالی اراضی اشغالی رضایت دارد و توانسته خواست خود را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند. حزب‌الله ابتکار عمل را در این منطقه به دست گرفته و تمام اقدامات رژیم صهیونیستی واکنشی هستند. از این رو، واشنگتن باور دارد که احتمال سر زدن اقدامی پیش‌بینی‌نشده که تنش‌ها را به شدت تشدید دهد، از سوی تل‌آویو بیشتر است تا حزب‌الله.

عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی

«ایهود باراک» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی می‌گوید این رژیم با رهبری نتانیاهو نمی‌تواند برای تهدیدات فعلی آماده شود، از جمله تهدید ایران. او می‌گوید: «این بحران باید توسط یک دولت دیگر مدیریت شود. دولت کنونی توانمند نیست. نتانیاهو با وضعیت روانی فعلی‌اش نمی‌تواند اسرائیل را رهبری کند. ارتباط او با واقعیت قطع شده است.»

او با اشاره به اظهارات نتانیاهو درباره نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ پس از جنگ دوم با لبنان، گفت: «مثل این است که کاپیتان تایتانیک درخواست یک کشتی دیگر داشته باشد.»

باراک می‌گوید نتانیاهو نه یک کشتی، بلکه ۲ کشتی را غرق کرده است، نخست در زمان عملیات طوفان الاقصی و سپس در ناتوانی در اداره جنگ غزه.

انتهای پیام

نظر شما