شناسهٔ خبر: 67263045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گالانت تحقیقات گسترده درباره سال‌های قبل از حمله ۷ اکتبر را خواستار شد

سپیده حسینی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ارتش این رژیم در حمله هفتم اکتبر کاملا غافلگیر شد، انجام تحقیقات گسترده درباره ۱۰ سال قبل از این حمله غافلگیرکننده توسط حماس را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مراسمی که برای چند تن از نیروهای دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم برگزار شده بود، با اشاره به شکست اطلاعاتی بسیار فجیع رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گفت: از آخرین باری که در اینجا با شما دیدار کردم، خیلی چیزها تغییر کرده و در راس آنها جنگی است که در جنوب (در نوار غزه) و در شمال (درگیری‌های شدید با حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی) و در یهودا و السامره (کرانه باختری اشغالی) و در میادین دور و نزدیک در جریان است.

به گزارش سایت «عرب۴۸» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به حمله هفتم اکتبر تاکید کرد که این جنگ بسیار دشوار است و نیروهای ارتش کاملا غافلگیر شدند.

گالانت با طرح این ادعا که سربازان و نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با هزینه هنگفتی با نیروهای حماس مقابله می‌کنند، گفت: این شکست دردناک و شکاف‌های بزرگ به‌زودی مطالعه و بررسی خواهد شد و در آینده نتایج آنها لحاظ خواهد شد.

او در ادامه باز هم مدعی شد، «با وجود غافلگیری ارتش، برتری ما در تصمیمگیری و توانمندی‌های نظامی منجر به دستاوردهای عملیاتی در مقابل دشمن شد.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به هشدارهای پیش از جنگ که نادیده گرفته شدند، گفت: از تمامی سربازان و فرماندهان انتظار دارم نظر و ارزیابی خود را در این خصوص ارائه کرده و به من هشدار دهد، حتی اگر در گروه اقلیت است و با ارزیابی اکثریت موافق نیست.

او در پایان انجام تحقیقاتی گسترده نه تنها درباره شکست اطلاعاتی در حمله هفتم اکتبر بلکه درباره سال‌های پیش از آن را خواستار شد و گفت: همه ما چه در سطح سیاسی و چه امنیتی موظف هستیم تحقیقات گسترده و فراگیری را انجام دهیم تا متوجه شویم توانایی‌های دفاعی و هجومی «دشمن» در طول دهه گذشته چگونه تقویت شده و به این شکست اطلاعاتی و عملیاتی منجر شده است. حمایت و پشتیبانی برای کار و موفقیت ما ضروری بوده و انجام تحقیقات و نتیجه‌گیری برای تداوم حضورمان لازم است.

انتهای پیام

نظر شما