شناسهٔ خبر: 67256007 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

منصور رشیدی در گفت‌وگو با «شهروند» عنوان کرد

نکونام شرایط ماندن در استقلال را دارد

اگر سیدحسین حسینی در جمع آبی‌ها نبود، فاجعه پیش می‌آمد!

صاحب‌خبر -

 [امیرعلی عوض‌پور] منصور رشیدی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت و آینده نیمکت این تیم گفت: «من فکر می‌کنم استقلال از نظر مادی و مالی بهتر شده است و بهتر خواهد شد اما بحث بر سر تصمیم‌گیرندگان است که آنها چطور می‌خواهند شرایط باشگاه و تیم را جلو ببرند. با وجود این وضعیت، من روزهای خوبی نمی‌بینم چون نکونام عملکرد مطلوبی داشته است و این کارها آینده خوبی ندارد و نمی‌دانم به چه دلیلی این شرایط برای جواد نکونام به وجود آمده است.»

باشگاه استقلال این روزها در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و برای فصل آینده هنوز تکلیف سرمربی این تیم مشخص نیست. جواد نکونام، سرمربی فصل گذشته استقلال، دو فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد اما پس از پایان لیگ شایعاتی درباره ادامه همکاری او با آبی‌ها شنیده می‌شود. رسانه رسمی باشگاه استقلال پس از پایان لیگ هیچ بیانیه‌ای مبنی بر ادامه یا پایان همکاری نکونام با استقلال منتشر نکرده تا هواداران همچنان نگران شرایط این تیم برای فصل آینده و از دست رفتن زمان نقل و انتقالات باشند. در این زمینه گفته شده که قرار است نمایندگان هلدینگ خلیج‌فارس به‌عنوان مالک باشگاه استقلال در جلسه‌ای، هیأت مدیره باشگاه را تعیین کنند تا در ادامه هیأت مدیره جدید، تکلیف سرمربی و بازیکنان استقلال را مشخص کند.
با وجود این مسائل، شرایط استقلال همچنان برای فصل آینده مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید این باشگاه با جواد نکونام ادامه خواهد داد یا اتفاقات دیگری در انتظار آبی‌پوشان پایتخت است.
منصور رشیدی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، در گفت‌وگویی که با «شهروند» داشت، درخصوص آخرین شرایط آبی‌های پایتخت صحبت‌های مختلفی به میان آورد. او معتقد بود که جواد نکونام باید به‌کار خود در استقلال ادامه دهد و شرایط مبهم این مربی در استقلال را تعجب‌‌برانگیز قلمداد کرد. گفت‌وگوی منصور رشیدی را با «شهروند» می‌خوانید:

پس از نایب قهرمانی استقلال در لیگ برتر، استقلال دچار ابهاماتی درخصوص آینده‌اش شده است. به‌عنوان سؤال اول موافق ماندن جواد نکونام در استقلال هستید؟
من شنیدم که برنامه‌ بر این است که نکونام را برای فصل آینده به‌کار نخواهند گرفت. مدیران هلدینگ باید نسبت به این مسئله تصمیم‌گیری کنند. از این طرف جواد نکونام هم لیستی به مدیریت باشگاه داده است، اما شرایط استقلال برای فصل آینده مشخص نیست. من شنیدم دنبال مربی خارجی هستند اما نکونام در استقلال عملکرد بدی نداشته است و خیلی‌ها موافق ماندن او در استقلال هستند.
 اگر جواد نکونام در استقلال ماندنی نباشد، شما موافق مربی خارجی هستید یا داخلی؟
مربی خارجی تا بیاید و با شرایط فوتبال این مملکت آشنا شود، چند ماه طول می‌کشد. برای این مربی‌ها باید چند سال زمان داد تا بتوانند عملکرد مدنظر خود را ارائه دهند اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. مربی‌ای مثل رایکوف در 2سال اول عملکرد بدی نداشت اما در ادامه بسیار خوب عمل کرد و تقریبا 7سال در تیم حضور داشت. مربی ایرانی از شرایط فوتبال ایران شناخت دارد و کسی مثل جواد نکونام شرایط حضور و ماندن را در استقلال دارد.

 فصل آینده را برای استقلال چطور می‌بینید؟ این تیم برای اینکه شرایط خود را برای فصل‌ آینده لیگ برتر بهتر کند، نیاز به چه امکاناتی دارد؟
استقلال از نظر فنی باید تغییراتی داشته باشد. من 2سال است که دارم می‌گویم که خط دفاع استقلال مشکل دارد و اگر سیدحسین حسینی، درون دروازه استقلال نبود، برای این تیم فاجعه پیش می‌آمد. باید خط دفاع آبی‌ها تقویت شود و در خط هافبک دفاعی نیازی به بازیکنانی مثل امید ابراهیمی و علی کریمی داریم. در خط حمله هم باید تقویت‌های لازم صورت بگیرد. زمانی زوجی مثل قایدی و دیاباته در خط حمله وجود داشت و باید چنین شرایطی در روند فنی استقلال شکل بگیرد.

با توجه به اینکه استقلال در چارچوب مالکیتی جدیدی قرار گرفته است، شرایط را تا اینجای کار چطور دیدید؟ آیا ادامه کار می‌تواند شرایط را برای باشگاه استقلال بهتر کند؟
من فکر می‌کنم استقلال از نظر مادی و مالی بهتر شده است و بهتر خواهد شد، اما بحث بر سر تصمیم‌گیرندگان است که آنها چطور می‌خواهند شرایط باشگاه و تیم را جلو ببرند. با وجود این وضعیت، من روزهای خوبی نمی‌بینم چون نکونام عملکرد مطلوبی داشته است و این کارها آینده خوبی ندارد و نمی‌دانم به چه دلیلی این شرایط برای جواد نکونام به وجود آمده است.

 

نظر شما