شناسهٔ خبر: 67255564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

کنایه پزشکیان به زاکانی و قاضی زاده: می توانم پرونده آنها را دربیاورم اما خوب نیست آدم بگوید «بگم؟» /اهل دعوا نیستم اما زیربار حرف زور نمی روم

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به مطالب مطرح شده در برنامه تلویزیونی میزگرد سیاسی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: ما باید تحریم را حل کنیم اگر نتوانیم تحریم را حل کنیم کاسبان تحریم تا دلتان بخواهد می‌خورند و پول‌هایی را گم و گور می‌کنند که هیچ کسی نمی‌فهمد کجاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عصر سه‌شنبه -۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - در همایش «فرهنگیان حامی پزشکیان» که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه «من اهل دعوا نیستم اما به هیچ وجه نیز زیر بار زور نمی‌روم» اظهار کرد: تا جایی که خودم را میشناسم هیچ وقت در طرفی که افراد قلدر و زورگو بودند نایستادم بلکه همیشه با مردم بودم و برای آنها تلاش کردم و سعی کردم مردمی بمانم.

وی درباره دلیل خود برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به دنبال پست و مقام و اسم و رسم نبودم اما برای کشورمان و برای آینده مملکت به عنوان یک انسان نگران هستم و این نگرانی چیزی است که آینده را خیلی تیره و تار نشان می‌دهد اگر ما بلند نشویم و دست به دست هم ندهیم و در مقابل مسیری که ما را به جهتی می‌برد که آینده به آن وضعیت مبتلا شود، برنامه نداشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دل‌مان می‌خواهد در مملکت‌مان آینده‌ای پر از برکت و شکوفایی و خلاقیت شکل بگیرد، گفت: باورم این است که اگر قرار است این مملکت درست شود، بدون مدرسه‌ای که در آن خلاقیت، نقادی، کارهای تیمی و مشارکت وجود نداشته باشد شدنی نیست. این قول را میدهم که اگر روزی روزگاری به قدرت رسیدم، اولین و مهمترین اولویت من رسیدگی به مدارسی باشد که الان وضعیت نامناسبی دارند؛ این قول را می‌دهم تا جایی که می توانم واقعیت معیشتی معلمان را اصلاح کنم و حداقل مشکل دارو و درمان بازنشستگانی که الان مشکلات دارند را حل کنم؛ اینها چیزهایی است که می توانم قول دهم.

پزشکیان با بیان اینکه «ما با هم می توانیم این مملکت را درست کنیم و کاری انجام دهیم که کارستان شود»، عنوان کرد: قطعاً اجازه نخواهم داد در مدرسه به هیچ معلمی بی احترامی شود. همچنین مطالباتی که در این جلسه مطرح شد از قبیل اعمال یک نظام استخدامی و مشارکت دادن معلمان در مدیریت مدارس را قطعا انجام می‌دهیم.

وی گفت: ۴۰ سال است که در مملکت شعار می دهیم ولی کاری نکردیم؛ بر همین اساس من نمی خواهم شعار دهم بلکه می خواهم قول دهم که در هر مقدار که در توان من باشد باید به دنبال حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به طرح دغدغه‌ای از سوی یکی از معلمان درباره نسل جدید گفت: من نمی‌فهمم نسل زد و ایکس و ایگرگ چیست؛ مشکل این نسل‌های ما هستیم؛ او تغییر و نوآوری میخواهد ما تغییری نکردیم؛ اگر مدرسه و معلمان ما باور و اندیشه تغییر در خود ایجاد کنند، می‌توانند مشکلات خود را با نسل جدید برطرف کنند.

پزشکیان همچنین در پاسخ به یکی از معلمان که گفت «اگر آمده‌ای تنور انتخابات را گرم کنی، ما معلمان هیزم این تنور نخواهیم شد»، اظهار کرد: شما مطالبه‌گر هستید یعنی باید پشت آدمی بایستید که بتواند مطالبات شما را پیگیری کند؛ اما اگر مطالبه گر باشید ولی کسی را نداشته باشید که حرف شما را در آن بالا بزند، در آن زمان با باتوم و زندان با شما برخورد می‌کنند؛ می‌توانم این وعده را به شما بدهم که نیروهای امنیتی یا حراستی رفتارهایی را که الان در مدارس می‌کنند، انجام ندهند اما اگر شما به صحنه بیایید، می‌توانید این صحنه را تغییر دهید؛ اگر به صحنه نیایید آنها همان کار را خواهند کرد و شما باید در کف خیابان ادعا کنید و در نتیجه آینده مملکت ما با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: اگر همه به صحنه بیاییم و با هم باشیم و به من کمک کنید من به دنبال مطالبات شما خواهم بود؛ من می‌توانم مدارس دولتی را ارتقا دهم تا تنه به تنه مدارس خصوصی و آنچنانی که الان هستند، بزنند. من دغدغه‌های فرهنگیان را با خود فرهنگیان می‌توانم برطرف کنم.

«بگم‌ها» ما را به اینجا رسانده است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به طرح مطالبه از سوی یکی از افراد حاضر در سالن که از پزشکیان خواست در مناظره‌های تلویزیونی پاسخ محکمی به رقبای خود بدهد، با تاکید بر اینکه برای اینکه مملکت بتواند جلو برود در ابتدا باید اختلافات و تنش‌ها را کم کنیم، عنوان کرد: من می‌توانم جلوی برادرانی که حرف‌های گاهاً غیر منطقی و غیر اصولی می‌زنند، جواب دهم؛ من می‌توانم پرونده‌های آنها را دربیاورم چون خیلی از آنها بیخود بالا آمده‌اند؛ این پرونده‌ها را هم من نداشتم بلکه آوردند دادند ولی خوب نیست که آدم در صدا و سیما بیاید و بگوید که «بگم؟» همین «بگم‌ها» مارا به اینجا رسانده است.

پزشکیان ادامه داد: اگر واقعا به فکر مردم هستیم باید بجای اینکه حرف‌های بی ربط بزنیم دست به دست هم بزنیم و مشکلات را حل کنیم. بارها گفته‌ام که اگر این آقایان بروند و کل زندگی خودم، خانواده‌ام، قوم و خویش و اطرافیانم را بگردند و اگر یک رانت در بین آنها پیدا کردند، نزد مردم هر بلایی که دل‌شان خواست سر من دربیاورند؛ اگر می‌توانستند برای من پرونده درست کنند، تا الان این کار را انجام داده بودند؛ بلاخره من جراح قلب هستم و اگر می‌خواستم دنبال پول بروم و عمل کنم الان زندگی دنیایی‌ام طور دیگری بود اما آنچه الان دارم هزاران برابر از آن زندگی دنیایی بالاتر است؛ چراکه من امروز اعتماد مردم را دارم.

وی تاکید کرد: با تمام وجود معتقدم که باید مشکلات آموزش و پرورش را ریشه‌ای حل کنیم، روش‌های آموزش را اصلاح کنیم، فضای آموزشی را درست کنیم و به معیشت مردم و سلامت مردم توجه کنیم و قول می‌دهم این مشکلات را تا جایی که با هم بودیم و در اختیار داشتیم، حل خواهم کرد؛ در این مسیر در صحنه بودن فرهنگیان و اینکه مردم را پای صحنه بیاورند خیلی مهم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مطالب مطرح شده در برنامه تلویزیونی میزگرد سیاسی که امروز برگزار شد، اظهار کرد: امروز در صدا و سیما با آقایان بر سر تحریم بحث داشتیم؛ ما باید تحریم را حل کنیم اگر نتوانیم تحریم را حل کنیم کاسبان تحریم تا دلتان بخواهد می‌خورند و پول‌هایی را گم و گور می‌کنند که هیچ کسی نمی‌فهمد کجاست. ما به عنوان حاکم و صاحبان قدرت باید اولین دغدغه‌مان حل مشکل مردمی باشد که بر آنها حکومت می‌کنیم. نمی‌شود در مملکتی زندگی کرد که مردمانش وقتی به خانه می‌روند شرمنده هستند؛ این برای من شرم‌آور است. برای من به عنوان کسی که در این مملکت زندگی می‌کنم و به عنوان کسانی که ادعای اسلام می‌کنیم پذیرش اینکه معلمان، بازنشستگان، کارمندان و همه کسانی که در این مملکت زندگی می کنند گرفتار تورم و گرانی و مشکلات مسکن شده‌اند، امکان پذیر نیست.

پزشکیان رفتار دولت و سیاست‌گذاری‌هایی که مسئولان اعمال می‌کنند را دلایل این وضعیت عنوان کرد و گفت: عزت یعنی اینکه مردم با خیال راحت به خانه خود بروند و زندگی معمولی خود را تامین کنند؛ مردم از ما زندگی معمولی می‌خواهند و بستر این زندگی را حاکمیت باید تامین کند؛ ما اگر نتوانیم زندگی مردم را آماده کنیم، همه مشکلات روز به روز بیشتر خواهد شد و با گرفتن و زدن و زندان کردن مشکل حل نخواهد شد.

وی در پاسخ با بیان اینکه «ما تلاش خواهیم کرد هم مشکلات تحریم را حل کنیم، هم ارتباطات مان با همسایگان را ارتقا دهیم و هم در داخل اختلافات مان را حل کنیم و به هم نپریم» خطاب به فرهنگیان اظهار کرد: قطعاً شما می‌توانید من را به عنوان یک مطالبه‌گر به دولت بفرستید؛ آمده‌ام تا مطالبه گر مشکلات فرهنگیان عزیز و مردم فقیر و محرومین و صدای کسانی که صدای‌شان شنیده نمی‌شود باشم. شاید الان جرات نمی‌کنم شعار بدهم اما قطعاً بدانید که در مقابل کسانی که زور می‌گویند، کوتاه نخواهم آمد و در مقابل شان سرم پایین نخواهد بود؛ سعی می‌کنیم تا جایی که می‌شود با تعامل جلو برویم که مملکت‌مان درست شود؛ ان‌شاءالله در آینده خواهید دید که کاری می‌کنیم کارستان.

به گزارش ایسنا، در این همایش که با حضور جمعی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته و همچنین نومعلمان و دانش‌آموزان رای اولی برگزار شد تعدادی از وزرای آموزش و پرورش نظیر سید کاظم اکرمی، مرتضی حاجی، علی اصغر فانی، سیدمحمد بطحایی و محسن حاجی میرزایی نیز حضور داشتند.

همچنین تعدادی از نمایندگان معلمان و تشکل‌های فعال حوزه فرهنگیان در این همایش در سخنانی به بیان مطالبات و خواسته‌های خود پرداختند؛ تسویه مطالبات فرهنگیان، حمایت از تشکل‌های فرهنگیان بازنشسته، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، بیمه بازنشستگان، تکریم و ارزش‌گذاری بیشتر به جایگاه بازنشستگان بازنشسته، ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی، تعیین تکلیف کنکور، رفع موانع دسترسی به اینترنت، امنیت زنان و برچیده شدن گشت ارشاد و همچنین تضمین امنیت انتخابات از مطالباتی بودند که از سوی سخنرانان مورد تاکید قرار گرفت.

فرج‌الله کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی نیز به عنوان یکی از سخنرانان این همایش عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد ستادهای آقای پزشکیان در کشور در دست فرهنگیان است دلیلش نیز این است که هر موقع با جمع معلمان مطالبه‌گر به مجلس مراجعه کردیم، همیشه با نگاه عدالت طلبانه‌ای که داشتند، پشتیبان معلمان و طبقات ضعیف جامعه بوده‌اند و ما بر همین اساس از او حمایت می‌کنیم.

همچنین علی اصغر فانی رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد فرهنگیان مسعود پزشکیان طی سخنانی تاکید کرد: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک ملت و حاکمیت است و قریب به ۵۰ میلیون مخاطب مستقیم اعم از دانش‌آموزان، والدین و معلمان دارد. قریب به ۲ میلیون معلم شاغل و بازنشسته داریم.

وی در اولویت نبودن آموزش و پرورش را از چالش‌های این هنر عنوان کرد و گفت: انتظار داریم که «هر معلم یک شغل» تحقق پیدا کند و خواستار یک زندگی عزتمند هستیم. همچنین باید توجه کرد که معلم، معلم است و با معلم نمی‌توان با قانون مدیریت خدمات کشوری که مخصوص کارمندان است رفتار شود، بلکه ما نیاز به یک آئین نامه خاص معلمان و نظام استخدامی واحد داریم. مشارکت معلمان در مدیریت مدارس و یکسان سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان از دیگر انتظارت و مطالبات فرهنگیان است.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما