شناسهٔ خبر: 67251806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در همایش فرهنگیان؛

پزشکیان: می توانم پرونده نامزدها را رو کنم/ «بگم، بگم» خوب نیست

تهران-ایرنا- نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من می توانم جواب حرف های غیر منطقی نامزدها را بدهم. می توانم پرونده های آنها را در بیاورم.خیلی از آنان بیخود بالا آمده‌اند. نمی‌توانم در صداوسیما بگویم «بگم ـ بگم» همین بگم‌ها ما را به اینجا رسانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز در همایش بزرگ فرهنگیان حامی خود که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد، گفت: من اهل دعوا نیستم ولی زیر بار زور هم نمی‌روم.

وی با بیان اینکه من اهل دعوا نیستم اما زیر بار زوربرو هم نیستم، گفت: در زندگی خودم در طرف آدم های قلدر و زورگو نایستادم. همیشه طرف مردم بودم. اگر فردا مسئول شوم، جز اینکه برای شما بدوم کاری نخواهم داشت. برای آینده مملکت به عنوان یک انسان نگرانم. اگر بلند نشویم، آینده تیره و تار است. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حاکمیت باید مدرسه را ببیند، اظهار کرد:  معلمان نباید غیر از شغل معلمی دغدغه دیگری نداشته باشند، از این رو قول می دهم تا جایی که بتوانم وضعیت معیشتی معلمان را درست کنم.  ما با هم می‌توانیم این مملکت را درست کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: اجازه نمی‌دهم در مدرسه به هیچ معلمی بی‌احترامی شود. آیین نامه استخدامی و نحوه مشارکت دادن معلمان در مدیریت را پیگیری می‌کنم. 

وی گفت: مشکل «نسل زد» ما هستیم. چون تغییر نکردیم. اصلا چرا باید نسلی جدا از ما درست شود. با این بچه‌ها باید دوست شویم و مشکلات‌شان را حل می‌کنیم. اگر مطالبه گر باشید ولی کسانی را نداشته باشید که حرفتان را بزند، فایده‌ای ندارد.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من اجازه نمی‌دهم نیروهای امنیتی در مدارس با شما رفتارهای کنونی را کنند. اگر به صحنه نیایید همان کارها را خواهند کرد. 
 
پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: درباره کنکور مشورت می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم. نباید یک عده تصمیم بگیرند و به بقیه دیکته کنند. 
 



وی اظهار کرد: باید اختلافات مان را حل کنیم و جلوی تنش را بگیریم. من می توانم جواب حرف های غیر منطقی نامزدها را بدهم. می توانم پرونده های آنها را در بیاورم.خیلی از آنان بیخود بالا آمده‌اند. نمی‌توانم در صداوسیما بگویم «بگم ـ بگم» همین بگم‌ها ما را به اینجا رسانده است.  کل زندگی من را بگردند، یک رانت پیدا نمی‌کنند. نتوانستند برای من پرونده بسازند. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه من وعده غلط نمی‌دهم، افزود: باید روش آموزش و معیشت معلمان را درست کنیم.  مردم را به صحنه بیاورید. ما باید تحریم را حل کنیم.

پزشکیان با بیان اینکه من پذیرش اینکه مردم گرفتار تورم باشند را ندارم، گفت: با وحدت و انسجام می‌توانیم مملکت را درست کنیم. شما می‌توانید من را به عنوان یک مطالبه‌گر به دولت بفرستید. نفرستید زندگی عادی خودم را خواهم داشت و دعاگوی شما خواهم بود.

وی تاکید کرد:در مقابل آنها که زور می‌گویند کوتاه نخواهم آمد. ولی تا جایی که بشود با تعامل جلو می‌رود.

به گزارش ایرنا، قبل از سخنان پزشکیان، فرج کمیجانی  دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، با اشاره به اینکه مدارس دولتی از نظر کیفیت آموزشی سطح پایینی دارند، گفت: دکتر پزشکیان در موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان، همیشه پشتیبان معلمان بوده‌ است.

علی اصغر فانی، رئیس شورای سیاستگذاری ستاد فرهنگیان مسعود پزشکیان هم با بیان اینکه آموزش و پرورش تا کنون در اولویت نبوده است،  گفت: میانگین رد شدگان دانشگاه فرهنگیان ۲ و نیم درصد  بوده که در سه سال اخیر به ۱۲ درصد رسیده است.

در این همایش، تعدادی از فعالان سیاسی از جمله سید محمد بطحایی و محسن حاجی میزایی وزرای پیشین آموزش و پرورش شرکت کرده بودند

تکمیل می شود...

نظر شما