شناسهٔ خبر: 67254406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جلیلی : اگر غفلت کنیم نه 4 سال بلکه 40 سال عقب می افتیم/ دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است

صاحب‌خبر -
جلیلی : اگر غفلت کنیم نه 4 سال بلکه 40 سال عقب می افتیم/ دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است
خبرگزاری آریا - جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است و هرکسی در حد وسع خود باید مسائل کشور را دنبال کرده و خطاها را تصحیح کرده و نقاط قوت را تقویت کند. هر دانشگاه می تواند دولت سایه باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فرصت های کم نظیری برای ما فراهم شده است که نباید حتی یک فرصت را هم از دست داد.
، سعید جلیلی در نشست امروز خود با جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک موقعیت حساس هستیم و تعارفی هم نداریم، اظهار کرد: انقلاب تندباد حوادث را پشت سر گذاشت و مردم حوادث مختلف را به حماسه تبدیل کردند که نمونه آخر آن حادثه برای رئیس جمهور شهید بود.
نباید به حداقل ها راضی شویم
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به حداقل ها اکتفا نکرده و به قله ها نگاه می کند. نباید به حداقل ها راضی شویم. نگاه به قله به معنای ندیدن ضعف ها و مشکلات نیست بلکه باید برای رفع ضعف ها تلاش کرد. فرصت های کم نظیری برای ما فراهم شده است که نباید حتی یک فرصت را هم از دست داد. یک جهان فرصت مصادیق متعدد در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و سایر عرصه ها دارد. حتما ثمره یک جهان فرصت باید یک ایران جهش باشد. فرصتی برای از دست دادن زمان نداریم. باید شرایط را درک کرده و برنامه داشته باشیم و با قدرت و سرعت حرکت کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید همه آحاد کشور را با توجه به توانایی آنها پای کار بیاوریم. دولت باید زمینه ایفای نقش را برای همه مردم فراهم کند.
اگر غفلت کنیم نه 4 سال بلکه 40 سال عقب می افتیم
وی با بیان اینکه الان برخی فرصت هایی برای ما پیش آمده که آرزوی پدران ما بوده است، تصریح کرد: در فرصت های تاریخی در دروه قاجار و پهلوی غایب بودم ولی الان این ظرفیت ها را در کشور داریم که الان دیگر در بزنگاه های پیشرفت، غایب نباشیم. اگر غفلت کنیم نه 4 سال بلکه 40 سال عقب می افتیم.
جلیلی با بیان اینکه نقش مجلس برای جهش کشور خیلی مهم است، گفت: مجلس می تواند مکمل دولت، رافع نقص های دولت و پشتیبان دولت باشد. مجلس کنار دولت می تواند موجب جهش کشور شود. الان فرصت تردید و تعارف نیست. باید تصمیم های صحیح و به موقع بگیریم و این با همکاری و دولت مجلس ممکن می شود. فرصت نداریم بعد 8 تیر مطالعه کرده و برنامه تهیه کنیم. برنامه هفتم توسعه از دولت خواسته است 47 برنامه را تهیه و عملیاتی کند و همزمانی آغاز دولت، مجلس و برنامه هفتم توسعه فرصتی برای وفاق ملی در جهت اجرای برنامه ها ایجاد می کند ولی باید از تردید فاصله گرفت و به موقع تصمیم گرفت. تصمیمات شما حتما معارضین دارد که منافع شان در خطر می افتد اینجا در تصمیمات نباید دچار تزلزل شد.
دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت سایه نه یک دکان و دستگاه بلکه یک گفتمان است و هرکسی در حد وسع خود باید مسائل کشور را دنبال کرده و خطاها را تصحیح کرده و نقاط قوت را تقویت کند. هر دانشگاه می تواند دولت سایه باشد.
هر سفارت باید سکوی صادرات شود
جلیلی افزود: جوان نباید دغدغه آینده داشته باشد. باید برای هر دانشگاه ماموریت ایجاد اشتغال، ارزآوری و رشد کشور مشخص شود. باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد. باید هر سفارت، سکوی صادرات شود. باید ماموریتی دقیق برای این کار تعریف شود. هر روستا ما باید سلولی برای جهش کشور باشد. لازمه تحقق این اهداف این است که رئیس جمهور باید بر برنامه و موانع یا بهانه ها اشراف داشته باشد تا کسی نتواند با بازی سیاسی، مطامع اقتصادی و لطائف الحیل مانع رسیدن به این اهداف شوند.
وی در پایان گفت: دولت قبلی رقیب ما بود ولی چون منتخب مردم بود مورد احترام ما بود و سعی بر کمک به آن دولت داشتیم. نقدهای ما در برجام بر اساس مطالعه دقیق بود که به آن دولت ارائه کردیم. این طرح ها را به دولت شهید رئیسی ارائه می دادیم که آن شهید با روی باز از طرح های ما استقبال می کرد و دستور رسیدگی می داد.

نظر شما