شناسهٔ خبر: 67251646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جلیلی: هر سفارتخانه باید سکوی صادرات باشد - اکونیوز

اقتصاد ایران: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد از انتخابات باید از همین ترم آینده برای هر دانشگاهی ماموریت تعریف شود. اگر سخن از رشد ۸ درصدی داریم، باید ماموریت دانشگاه تعریف شود و هر سفارتخانه باید سکوی صادرات باشد.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم در نشست با جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در مجموعه سرچشمه تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما در یک موقعیت بزنگاهی حساس هستیم و انقلاب اسلامی تندباز حوادث را پشت سر گذاشته و مردم ما حادثه‌ها را تبدیل به حماسه‌ها کردند.

وی افزود: امروز وظیفه بزرگ بر دوش ماست؛ اینکه مسیر انقلاب اسلامی آن‌چنان که اقتضای آن است به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند و به قله‌ها می‌نگرد. ما می‌توانیم کشور را با نگاه حداقلی اداره کنیم و یا اینکه به قله‌ها بنگریم. نکته به قله‌ها به این معنا نیست که مشکلات را نبینیم بلکه باید تلاش کرد تا ضعف‌ها مرتفع شود.

نامزد انتخابات بیان کرد: مهم است که امروز در نقطه بزنگاهی تمدنی و تاریخی هستیم که فرصت‌های کم‌نظیر برای ملت ما فراهم است و اقتضا این است که اگر ادعایی داریم که میخواهیم درخدمت ملت باشیم، نباید حتی یک فرصت را از دست بدهیم. من گفته‌ام که شعار باید عصاره برنامه‌ی ما باشد؛ امروز یک جهان فرصت داریم که مصادیق متعددی در عرصه‌های مختلف دارد. حتماً ثمره یک جهان فرصت هم باید یک ایران جهش باشد. نباید زمان را از دست دهیم و باید با همه وجود درک کرده و با قدرت با برنامه حرکت کنیم.

جلیلی اظهار داشت: اگر می‌خواهید یک ایران جهش را با هم راه ببرید، چاره‌ای ندارید جز اینکه تمام آحاد جمعیت کشور را در حد توان پای‌کار بیاورید. دولت جدید باید امکان ایفای  نقش پرشکوه مردم را مهیا کند. باید فرصت‌ها استفاده حداکثری شود تا مردم ما این جهش را احساس کنند.

وی گفت: امروز فرصت‌هایی داریم که می‌توانیم در این بزنگاه غایب نباشد و حضور موثر هم داشته باشد؛ اینها واقعیت است و شعار نیست. امروز نقطه‌های بزنگاهی داریم که اگر وارد آن نشویم، 40 سال عقب می‌افتیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نقش مجلس شورای اسلامی برای دست‌یابی به این اهداف اهمیت دارد و می‌تواند مکمل دولت بوده و نقص‌های دولت را تصحیح کند. بازها گفته‌ام که دولت سایه، تشکیلات نیست و بلکه گفتمان است تا هرکس در حد خود مسائل کشور را دنبال کند و بر آن تأثیر بگذارد. هر دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد؛ مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند چنین نقش بزرگی را ایفا کند و این دو بال مهم، این جهش را شکل می‌دهد.

جلیلی عنوان کرد: رییس‌جمهور باید بتواند تصمیمات صحیح و درست را اتخاذ کند و این با همکاری دولت و مجلس، شدنی خواهد بود. در برنامه هفتم از دولت خواسته شده که حداقل 47 برنامه را برای اجرا بنویسد؛ همزمانی دولت، مجلس، برنامه هفتم و برخی مصوبات مهم مانند اقتدار بانک مرکزی و غیره نشان می‌دهد که می‌توان این برنامه‌ها را اجرا کرد و به جهش رسید. نباید در تشکیلات تزتزل داشته باشیم و ممکن است یک تصمیم، منافع برخی را به خطر بیندازد و معارضینی وجود خواهند داشت.

وی بیان کرد: اگر این حرف‌ها را قبول داریم باید عملیات 10 روزه‌ای را شروع کنیم و مردم را با این نگاه که نگاه حداقلی به حل مسائل نیست، توجیه کنیم.

نامزد انتخابات در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات باید از همین ترم آینده برای هر دانشگاهی ماموریت تعریف شود. اگر سخن از رشد 8 درصدی داریم، باید ماموریت دانشگاه تعریف شود و این هم حق او و هم وظیفه اوست.

جلیلی اظهار داشت: اگر این نگاه وجود داشته باشد، هر سفارتخانه باید سکوی صادرات باشد. دولت چه زمانی می‌تواند این اهداف را محقق کند؟ وقتی که اشراف داشته و موانع را بشناسد.

وی گفت: ما در این مسیر، موظفیم دولت جمهوری اسلامی را کمک کنیم؛ چه رفیق و چه رقیب ما باشد. سال 1392 وقتی رقیب ما به دولت رفت، به او کمک کردیم تا خطاها کاهش یابد و مشکل کشور حل شود. اینکه به آنها می‌گفتیم اگر درباره برحام این مسیر را بروید، دلار 30 هزار تومانی را خواهید داشت. در 3 سال دولت شهید رئیسی، موضوعات متعددی را پیشنهاد داده‌ایم.

به گزارش تسنیم، ابتدای این نشست نیز برخی نمایندگان فعلی و ادوار طی سخنانی به ایراد سخنان و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما