شناسهٔ خبر: 67254258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 تیم‌های سفیران حمایت روان هلال احمر در مناطق زلزله زده کاشمر مستقر شدند 

مشهد -ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تبم‌های سحر(سفیران حمایت روان) جمعیت هلال احمر کاشمر در مناطق زلزله زده مستقر شدند. 

صاحب‌خبر -

سید علی منیری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه تیم ۱۴ نفره در مجموع با ۴۲ نفر عوامل در محدوده باغ مزار و آرامگاه شهید مدرس مستقر شده‌اند و به ارایه خدمات حمایت روانی به افراد آسیب دیده می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی بیان کرد: خدمات جمعیت هلال احمر استان تا پایان عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان ادامه دارد.

وی افزود: علائم ناشی از آسیب‌های روانی یک حادثه پس از مدتی ظاهر می‌شود، این علائم خود را به اشکال مختلف نظیر افسردگی نشان می‌دهد.

منیری گفت: مواردی وجود داشته که کودکی بعد از تجربه حادثه زمین‌لرزه تا سال‌ها نتوانسته زیر یک سقف بخوابد چرا که تصور می‌کند هر لحظه ممکن است سقف روی سرش خراب شود.

وی افزود: تیم‌های «سحر» به افرادی که اینچنین آسیب دیدند کمک و شرایط را به گونه‌ای مهیا می‌کنند که فرد آسیب دیده بتواند به زندگی روزمره خود بازگردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی بیان کرد: اگر امدادگران، جان افراد را در حوادث نجات می‌دهند، تیم‌های سحر با مداخلات خود روان افراد را از آسیب‌های ناشی از شوک و شدت حوادث نجات داده و به زندگی عادی باز می‌گردانند.

زمین لرزه ای به بزرگی پنج ریشتر ظهر امروز شهرستان کاشمر و حوالی آن را لرزاند و چهار کشته برجا گذاشت.

نظر شما