شناسهٔ خبر: 67253845 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نمی‌گذاریم پنجره استقلال را ببندند

مدیر باشگاه استقلال قاطعانه از حفظ سرمایه‌های این باشگاه به واسطه تلاش‌های حقوقی در عرصه بین الملل خبر داد.

صاحب‌خبر -

حکم عزیزبک آمانوف صادر شد و همانطور که تصور آن می‌رفت ماجراهایی که در دوران مدیران قبلی به وجود آمد، گریبانگیر مدیران کنونی استقلال شده و البته در نهایت باشگاه باید تاوان آن را بدهد. در این میان دقایقی پس از صدور حکم با محمدرضا بختیاری معاون حقوقی و بین الملل باشگاه استقلال تماس گرفتیم تا اطلاعات بیشتری پیرامون این مسئله کسب کنیم.

در مورد حکم آمانوف توضیح دهید؟

داستان عزیزبک آمانوف زمانی اتفاق افتاد که هیچ کدام از ما در باشگاه استقلال نبودیم اما پرونده را تحویل ما دادند و به حکم وظایف قانونی تلاش خودمان را شروع کردیم. ما دراولین قدم لایحه دفاعیه نوشتیم تا هم بتوانیم از رقم پرداختی کم کنیم و هم اینکه زمان بخریم. خوشبختانه این طرح جواب داد و داستان به پروسه دریافت مجوز حرفه‌ای استقلال کوچکترین لطمه‌ای وارد نکرد این اتفاق بسیار مهمی بود که به وقوع پیوست. از طرف دیگر با وجود اینکه عزیزبک آمانوف یک وکیل خبره انگلیسی را به خدمت گرفته بود، ما توانستیم در دو جبهه مهم پیروز شویم. اول اینکه پرونده به جای سه قاضی در اختیار یک قاضی قرار گرفت و همین مسئله استقلال را دهها هزار دلار پیش انداخت چون بازنده پرونده باید هزینه دادرسی را هم بدهد. از طرف دیگر، با تلاش باشگاه استقلال و دفاعیه‌ای که توسط من تنظیم شد و در اختیار دادگاه عالی ورزش قرار گرفت، مبلغ ۲۶۰ هزار دلار از حکم بدوی کاسته شد. اگر می‌خواستیم همان حکم را اجرا کنیم، استقلال باید چیزی حدود ۵۸۰ هزار دلار می‌پرداخت ولی حالا این حکم به کمتر از ۳۱۴ هزار دلار تقلیل یافته است. در واقع ما نگذاشتیم ۲۶۰ هزار دلار از پول استقلال که پول مردم ایران محسوب می‌شود، به تاراج برود.

نمی‌گذاریم پنجره استقلال را ببندند

به نظر می‌رسد پنجره استقلال بسته نشده آیا این موضوع درست است؟

بله معمولاً وقتی دادگاه عالی ورزش حکم قطعی صادر می‌کند و باشگاهی را محکوم به پرداخت مطالبات یک بازیکن یا مربی می‌نماید، پنجره را هم می‌بندد ولی در مورد استقلال چنین قضیه‌ای صادق نیست با صراحت می‌گویم پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز است و مطمئن باشید همه تلاش خودمان را به کار می‌بندیم و اجازه نمی‌دهیم این پنجره در روزهای حساس کنونی که اوقات یارگیری به حساب می‌آید، بسته شود.

و سوال آخر، داستان ریکاردو ساپینتو چه می‌شود؟

در مورد سرمربی سابق استقلال منتظر حکم تجدید نظر هستیم. احتمال دارد حداکثر تا یک ماه آینده صادر شود.

نظر شما