شناسهٔ خبر: 67253225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

هشدار وزش باد شدید و توفان در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به وزش باد بسیار شدید و توفان لحظه‌ای و وقوع گرد و خاک در نواحی غربی و جنوبی استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال وقوع سیلاب و توفان لحظه‌ای در عصر سه‌شنبه هشدار داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات به ویژه شمال فیروزکوه ، دماوند، آبعلی، لواسان، میگون و پردیس خودداری کنند. استانداری تهران حامد یزدی‌مهر از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری‌های محلی سامانه بارشی خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از فردا چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه آغاز و تا پایان روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: بر اساس این هشدار در زمان یادشده شاهد وقوع رگبار متوسط تا شدید باران در بعضی ساعات ظهر تا شب، وقوع رعد و برق در پاره‌ای نقاط و بارش تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: بر اساس هشدار صادر شده توسط سازمان هواشناسی منطقه اثر این مخاطرات، ارتفاعات استان تهران به ویژه شمال فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان، میگون و پردیس پیش‌بینی شده است که در این باره توصیه می‌شود از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب شود.

وی در ادامه بر ضرورت احتیاط عبور خودروها در مسیرهای کوهستانی و پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی به ویژه صعود به قله‌ها نیز تاکید کرد و گفت: توصیه می‌شود از پروازهای ورزشی و تفریحی و بالگرد و هواپیماهای سبک خودداری شود.

یزدی مهر با اشاره به ضرورت عدم چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع به بهره‌برداران عرصه منابع طبیعی هشدار داد از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند.

هشدار وزش باد شدید و توفان در تهران

وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران لایروبی کانال‌ها و آب، روها پاک سازی دهانه پل‌ها را ضروری دانست و افزود: هشدار نارنجی برای آمادگی لازم به دستگاه‌های اجرایی و امدادی ابلاغ شده و مدیریت بحران در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

وی همچنین درباره لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید و اختلال در تردد و احتمال آب گرفتگی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها نیز هشدار داد و اظهار کرد: با توجه به احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها و جاده‌های، کوهستانی از رانندگان خواست در تردد در این مسیرها توجه ویژه داشته باشند.

یزدی‌مهر همچنین درباره در وزش باد بسیار شدید و توفان لحظه‌ای و وقوع گرد و خاک در نواحی غربی و جنوبی و کاهش کیفیت هوا و کاهش موقت دید به ویژه از عصر امروز هشدار داد و افزود: امکان خسارت به سازه‌های موقت و سست وجود دارد و ضروری است که در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نظر شما