شناسهٔ خبر: 67247124 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی رگبار و تندباد برای تهران

مدیریت بحران استان تهران درباره رگبار شدید باران و تندباد از عصر امروز ۲۹ خرداد در استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

پیش بینی رگبار و تندباد برای تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از عصر امروز ۲۹ خرداد به علت وزش باد خیلی شدید و توفان لحظه‌ای و گرد و خاک به ویژه در نواحی غربی و جنوبی استان احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست و کاهش کیفیت هوا و کاهش موقت دید وجود دارد.

حامد یزدی مهر افزود: از چهارشنبه ۳۰ تا پنجشنبه ۳۱ خرداد هم برای ارتفاعات استان تهران به‌ویژه شمال فیروزکوه، دماوند و آبعلی، لواسان، میگون و پردیس رگبار باران و در بعضی ساعت‌های ظهر تا شب، رعد و برق و در پاره‌ای نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در این وضع جوی در دامنه‌ها و ارتفاعات لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید و اختلال در تردد، آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، وجود خطر صاعقه و رخداد تگرگ، احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

حامد یزدی مهر به ساکنان استان تهران و گردشگران توصیه کرد در این مدت از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات، پرواز‌های ورزشی و تفریحی با بالگرد و هواپیما‌های سبک، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و هنگام عبور از مسیر‌های کوهستانی احتیاط کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، پاکسازی دهانه پل‌ها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید کرد.

نظر شما