شناسهٔ خبر: 67247970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آماده باش به تهرانی ها | تندباد شدید در راه است

کارشناس هواشناسی با هشدار درباره وقوع تندباد شدید در پایتخت از شهروندان خواست با شروع وزش باد در ساعات عصر از پارک خودروها در اطراف درختان و تابلوها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

 

کارشناس هواشناسی با هشدار درباره وقوع تندباد شدید در پایتخت از شهروندان خواست با شروع وزش باد در ساعات عصر امروز (سه شنبه) از پارک خودروها در اطراف درختان و تابلوها خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر امروز میزان سرعت باد در تهران افزایش پیدا می‌کند به شهروندان تهرانی هشدار داد از پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، بنرها و تابلوها خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور حاکم است، بارش‌های رگباری در ارتفاعات مازندران، تهران، البرز، زنجان، قزوین، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی در حد هشدار نارنجی پیش‌بینی شده است.

به گفته این کارشناس هواشناسی روند افزایش دما در اغلب مناطق کشور وجود دارد.

مدیریت بحران استان تهران درباره رگبار شدید باران و تندباد از عصر امروز ۲۹ خرداد در استان هشدار داد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از عصر امروز ۲۹ خرداد به علت وزش باد خیلی شدید و توفان لحظه‌ای و گرد و خاک به ویژه در نواحی غربی و جنوبی استان احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست و کاهش کیفیت هوا و کاهش موقت دید وجود دارد.

حامد یزدی مهر افزود: از چهارشنبه ۳۰ تا پنجشنبه ۳۱ خرداد هم برای ارتفاعات استان تهران به‌ویژه شمال فیروزکوه، دماوند و آبعلی، لواسان، میگون و پردیس رگبار باران و در بعضی ساعت‌های ظهر تا شب، رعد و برق و در پاره‌ای نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در این وضع جوی در دامنه‌ها و ارتفاعات لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید و اختلال در تردد، آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، وجود خطر صاعقه و رخداد تگرگ، احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

حامد یزدی مهر به ساکنان استان تهران و گردشگران توصیه کرد در این مدت از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات، پرواز‌های ورزشی و تفریحی با بالگرد و هواپیما‌های سبک، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و هنگام عبور از مسیر‌های کوهستانی احتیاط کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، پاکسازی دهانه پل‌ها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید کرد./ ایلنا

برچسب‌ها:

نظر شما