شناسهٔ خبر: 67252802 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رمز ماندگاری نام شهدا تدوین کتب بر اساس اسناد موثق است - اکونیوز

اقتصاد ایران: همدان-مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: رمز ماندگاری نام شهدا و ایثارگران در متون تاریخی، تدوین کتب بر اساس اسناد موثق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی در دیدار با سردار مهدی فرجی دبیر کنگره ملی شهدای استان همدان، ضمن تقدیر از فعالیت‌های کنگره شهدا در شناسایی و گردآوری اسناد و مدارک شهدا و ایثارگران استان همدان افزود: اسناد و مدارک شهدا به عنوان سند افتخار ملت ایران و بخش مهمی از میراث مکتوب کشور باید در بهترین شرایط نگهداری و ضمن انجام امور تخصصی، به تسهیل در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گیرند.

وی اضافه کرد: گردآوری اسناد دفاع مقدس بسیار مهم است، اما باید توسط کارشناسان سازماندهی شود و جهت دسترس پذیری کاربران بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی فهرست نویسی و طبقه بندی شود سپس در مخازن امن نگهداری شده و از طریق بسترهای مختلف اطلاع رسانی در دسترس پژوهشگران این حوزه قرار گیرند تا در قالب پژوهش‌ها، کتاب‌ها، مستندها و انواع محصولات علمی، فرهنگی و هنری منتشر و به اشتراک گذاشته شود.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در فعالیت‌های مد نظر دبیرخانه کنگره ملی شهدای استان اضافه کرد: این مدیریت به نمایندگی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راه اندازی کتابخانه تخصصی این دبیرخانه از هیچ کمک و اقدامی فروگذار نخواهد کرد و این مهم با هماهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام خواهد شد.

زارعی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی با محوریت شهیده خواهر دباغ تصریح کرد: ضمن مکاتبه با سازمان‌های دولتی، آموزشی و درمانی از طریق کتابخانه ملی ایران به دنبال گردآوری اسناد مرتبط با خواهر دباغ هستیم تا همزمان با تجمیع اسناد در آرشیو ملی ایران، در جهت فعالیت‌های علمی و پژوهشی کنگره در اختیار پژوهشگران قرار گیرند.

وی از همه هم استانی‌ها درخواست کرد هرگونه اسناد، عکس، فیلم، صوت، خاطرات و منابع اطلاعاتی از شهیده خواهر دباغ (مرضیه حدیدچی) در اختیار دارند به مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور برای ثبت در آرشیو ملی ایران اهدا کنند.

نظر شما