شناسهٔ خبر: 67252283 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رکورد شکنی مصرف برق با عبور از ۷۳ هزار مگاوات

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مصرف برق کشور در روز سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ با عبور از ۷۳ هزار مگاوات رکورد شکست.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش ایرنا از شرکت مدیریت تولید،انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی از شکسته شدن نصاب مصرف برق کشور که در مرداد ماه سال گذشته و در گرمترین روزهای سال اتفاق افتاده بود خبر داد و گفت: روز سه شنبه ۲۹ خرداد و درساعت های اوج مصرف روز نصاب جدید ۷۳ هزار و ۵۶۵ مگاوات تقاضای مصرف برق در کشور ثبت شد که مشابه این مقدار مصرف در ۱۵ مرداد سال ۱۴۰۲ به میزان ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات بود.

وی خاطر نشان کرد: این میزان تقاضا برای روزهای انتهایی بهار رشد فزاینده ۱۲ درصدی را نشان می دهد و نصاب های جدیدی که با فاصله زمانی کم ثبت می‌شود نشان می‌دهد مصرف برق درکشور بالاست و امیدواریم در روزهای آتی که تابستان و گرمای شدید رسما آغاز خواهد شد، شاهد همکاری و مشارکت هموطنان در کاهش مصرف برق باشیم

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد از مردم درخواست کرد به مصرف برق خود توجه بیشتری داشته باشند تا امکان تامین برق پایدار برای همه هموطنان فراهم شود.

سخنگوی صنعت برق از همه درخواست کرد با شرکت در پویش با انرژی از جوایز ارزنده مدیریت مصرف برق که شامل سیصد خودرو و میلیونها جایزه ارزشمند ، لوازم خانگی و دیجیتال پ است بهره مند شون .

به گزارش ایرنا، مشترکان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ba-energy.ir/ در این پویش شرکت کرده و با عمل به موارد مطرح شده مشمول دریافت جوایز شوند.

مشترکان صنعت برق اگر در خردادماه ۱۵ درصد صرفه‌جویی داشته باشند می‌توانند یکی از این جوایز را به دست آورند.

برای خردادماه ۱۵ خودرو به‌عنوان جایزه در نظر گرفته شده است که به‌قیدقرعه به مشترکانی که رعایت مصرف داشته‌اند تعلق خواهد گرفت.

همچنین ۱۵۰ جایزه ۱۰۰ میلیونی هم برای مشترکانی که رعایت کنند در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این در خرداد ماه مشترکان می‌توانند به‌ قید قرعه از ۱۵۰۰ جایزه ۱۰ میلیون‌تومانی برخوردار شوند.

همچنین ۱۵ هزار جایزه یک‌ میلیون‌ تومانی هم برای مشترکان در ماه خرداد ماه در نظر گرفته شده که به‌قیدقرعه به مشترکان تعلق خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما