شناسهٔ خبر: 67251125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار: امنیت انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت تامین است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران گفت: با توجه به تشکیل کمیته امنیت در ستاد انتخابات این استان در محل استانداری، موضوعات امنیت انتخابات از صفر تا ۱۰۰ در این کمیته ارزیابی می‌شود بنابراین همه تلاش‌ها بر تامین امنیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن نایبی روز سه‌شنبه در گفت و گویی خبری با اشاره به برخی وظایف کمیته امنیت انتخابات اظهار کرد: همه امور مربوط به انتخابات از زمانی که تعرفه طراحی، چاپ و انتقال داده می‌شود از وظایف این کمیته محسوب شده است و اکنون این تعرفه‌ها در مناطق مختلف در حال تقسیم است.

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان تهران افزود: با توجه به اینکه فرایند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت فوق‌العاده و با توجه به اتفاق ناگوار و شهادت رییس جمهور در حال برگزاری است، باید روند برگزاری مطلوب این انتخابات در ۵۰ روز طی شود.

معاون استاندار تهران: امنیت انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت تامین است

نایبی ادامه داد: از آنجا که در تهران سه هزار و ۸۵۰ شعبه اخذ رای و در استان تهران ۶ هزار و ۷۰۰ صندوق رای در نظر گرفته شده است باید همه موضوعات امنیتی این شعب تامین شود به همین منظور دستگاه احراز هویت به عنوان یکی از این اقدامات باید به همه شعب اخذ رای انتقال داده شود و زیرساخت‌های لازم آن نیز تامین شده تا به صورت برخط کار کند.

گزارش اقدامات غیرقانونی پیگیری می‌شود

نایبی با اشاره به اینکه همه موضوعات امنیتی به عهده ستاد انتخابات و کمیته امنیتی است، اضافه کرد: موضوعات مربوط به تبلیغات و اینکه نامزدها له یا علیه کسی مطلبی را مطرح کنند، اگر ستاد یا تبلیغاتی غیرقانونی باشد و موجب شکایت شود همه این موضوعات اقداماتی غیرقانونی در کمیته امنیتی بررسی و پیگیری می‌شود.

وی درباره فعالیت در فضای مجازی نیز گفت: این موضوعات توسط پلیس فتا پیگیری می‌شود و به محض اینکه مناظرات به پایان برسد، انتخابات آغاز شود و مردم در پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا روز رای‌گیری که باید نیروهای امنیتی پای شعب اخذ رای باشند تا انتخابات در کمال آرامش و امنیت انجام شده و پس از شمارش آرا نتیجه را اعلام کنیم.

معاون استاندار تهران: امنیت انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت تامین است

نایبی ادامه داد: ما ۲ انتخابات گذشته را در شرایط ویژه گذراندیم و با توجه به تمام تمهیدات، کوچکترین حادثه و مشکل امنیتی در شعب اخذ رای تهران نداشتیم و در کنار آرامش انتخابات، امنیت و ایمنی این عرصه نیز تامین شد که امیدواریم برای انتخابات هشتم تیرماه این وظیفه را به خوبی انجام دهیم تا مردم بهترین‌ را با آگاهی انتخاب کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما