شناسهٔ خبر: 67251117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دادگستری اصفهان: قانون و اخلاق باید معیار تبلیغات انتخاباتی باشد 

اصفهان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: قانون و مقررات در کنار رعایت اخلاق باید معیار تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مسوولان ستادها و طرفداران آنان باشد. 

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایرنا. حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز سه‌شنبه در دومین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری اصفهان افزود: همانطور که نامزدها باید به این اصول آگاه و متعهد باشند، مسوولان ستادهای آنان نیز باید با آگاهی کامل به قوانین و پایبندی به مسائل اخلاقی و پرهیز از توهین و افترا به دیگر نامزدها، فضای سالم انتخابات را مخدوش نسازند.
وی با تاکید براینکه همه فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی باید در چارچوب قانون و اخلاق باشد، گفت: با انسجام و هماهنگی بین نهادهای نظارتی و اجرایی و رعایت قانون و اخلاق توسط نامزدها و هوادارانشان، انتخابات پیش‌رو با سلامت و پرشور برگزار خواهد شد.
رئیس کل دادگستری اصفهان، شرکت در انتخابات و تلاش برای شناخت فرد اصلح را وظیفه شرعی و اجتماعی هر ایرانی عنوان کرد و گفت: همه باید برای شناخت فرد اصلح و حضور پرشور در انتخابات قدم بردارند.
وی خاطرنشان کرد: انسجام، هماهنگی و همکاری نهادهای مختلف مسوول برای برگزاری انتخابات در استان در سطح بالایی است و اصفهان آمادگی کاملی برای برگزاری انتخاباتی پرشور، امن و با مشارکت حداکثری دارد.

حجت‌الاسلام‌ جعفری از رسیدگی به یک مورد گزارش در باره رعایت نکردن شوون اسلامی در یکی از ستادهای انتخاباتی اصفهان از طریق ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات اجتماعی خبر داد.
وی تصریح کرد: همانگونه که مسوولان ستادها باید از توهین و افترا، دروغ‌پراکنی و سیاه‌نمایی خدمات انجام شده در گذشته توسط دولت‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی پرهیز کنند، باید در باره رعایت هنجارهای اخلاقی و شئون اسلامی در ستادهای خود نیز حساسیت داشته باشند.
رئیس کل دادگستری اصفهان هشدار داد: چنانچه هر یک از موارد فوق رعایت نشود، مسوولان ستادها طبق قانون پاسخگو خواهند بود، البته تاکنون جلسات توجیهی برای رییسان ستادهای انتخاباتی در استان توسط ستاد انتخابات، هیات نظارت شورای نگهبان و معاونت اجتماعی دادگستری کل استان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام وزارت کشور، با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری، انتخابات برگزار و چهاردهمین رییس جمهور توسط مردم برگزیده خواهد شد.

نظر شما