شناسهٔ خبر: 67247002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری اصفهان: کلیه فعالیت‌های ستاد‌های انتخاباتی باید در چارچوب قانون و اخلاق باشد

رئیس کل دادگستری اصفهان با تاکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های ستاد‌های انتخاباتی باید در چارچوب قانون و اخلاق باشد، گفت: با انسجام و هماهنگی بین نهاد‌های نظارتی و اجرایی و رعایت قانون و اخلاق توسط داوطلبان و هواداران آنها، انتخابات پیش‌رو، با سلامت و پرشور برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری در دومین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان اصفهان، شرکت در انتخابات و تلاش برای شناخت فرد اصلح را وظیفه هر ایرانی عنوان و اظهار کرد: شرکت در انتخابات برای هر ایرانی وظیفه شرعی و اجتماعی است و همه باید برای شناخت فرد اصلح و حضور پرشور در انتخابات قدم بردارند.

رئیس کل دادگستری اصفهان، از انسجام و همکاری نهاد‌های مسئول در برگزاری انتخابات در استان تقدیر کرد و گفت: انسجام و هماهنگی و همکاری نهاد‌های مختلف مسئول برای برگزاری انتخابات در استان در سطح بالایی قرار دارد و استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور، امن و با مشارکت حداکثری را دارد.

وی در ادامه اخلاق، قانون و مقررات انتخابات ریاست جمهوری را معیار تبلیغات انتخاباتی دانست و خاطرنشان کرد: قانون و مقررات باید در کنار اخلاق، معیار تبلیغات انتخاباتی نامزدها، ستاد‌ها و طرفداران آنان باشد و همانطور که نامزد‌های انتخابات باید به این اصول آگاه و متعهد باشند، مسئولان ستاد‌های آنان نیز باید با آگاهی کامل به قوانین و پایبندی به مسائل اخلاقی و پرهیز از توهین و افترا به دیگر نامزد‌ها و تخریب آنان، فضای سالم انتخابات را مخدوش نسازند.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری از رسیدگی به یک مورد گزارش عدم رعایت شئونات اسلامی در یکی از ستاد‌های انتخاباتی اصفهان به ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات اجتماعی خبر داد و گفت: همانگونه که مسئولان ستاد باید از توهین و افترا، دروغ‌پراکنی و سیاهنمایی اقدامات و خدماتی که در گذشته توسط دولت‌ها و نهاد‌های جمهوری اسلامی انجام گرفته پرهیز کنند باید همواره در خصوص رعایت هنجار‌های اخلاقی و شئونات اسلامی در ستاد‌های انتخاباتی حساسیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: چنانچه هر یک از موارد فوق رعایت نشود مسئولان ستاد‌ها باید طبق قانون پاسخگو باشند. البته جلسات مشترک از جمله جلسه توجیهی برای رؤسای ستاد‌های انتخاباتی در استان توسط ستاد انتخابات، هیئت نظارت شورای نگهبان و معاونت اجتماعی دادگستری کل استان، تشکیل شد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جعفری با تاکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های ستاد‌های انتخاباتی باید در چارچوب قانون و اخلاق باشد، گفت: با انسجام و هماهنگی بین نهاد‌های نظارتی و اجرایی و رعایت قانون و اخلاق توسط داوطلبان و هواداران آنها، انتخابات پیش رو، با سلامت و پرشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما