شناسهٔ خبر: 67250788 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نصب سرديس پدر ورزش‌هاي نوين ايران در منطقه 7

صاحب‌خبر -
نصب سرديس پدر ورزش‌هاي نوين ايران در منطقه 7
خبرگزاری آریا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 از نصب سردیس استاد میرمهدی ورزنده پدر ورزش نوین ایران در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، مصطفی علیپور اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه های توسعه و هویت محله ای، این منطقه اقدام به طراحی و اجرای سردیس استاد میرمهدی ورزنده در خیابان ورزنده کرد.
وی تصریح کرد: تندیس ها و نمادهای نصب شده در میدان ها و معابر اصلی یک شهر می تواند بیانگر بخشی از فرهنگ، نماد و یا ویژگی های آن باشد، یکی از اجزای مهم و با ارزش در شهر که نگاه هر شهروندی را به خود جلب می کند، نصب تندیس ها و سردیس ها هستند که به شهر هویت بخشیده و در صورت هماهنگی اجزای هر شهر با ارزش های فرهنگی، اجتماعی و روانی شهروندان، حس قوی از مکان ایجاد می کند.
معاون شهردار منطقه هفت ضمن اشاره به طراحی و اجرای این تندیس در اداره زیباسازی این منطقه، یادآور شد: امروزه در دنیا، نصب انواع تندیس هایی که از شخصیت های تاریخی اثرگذار و بزرگان هر منطقه، طراحی و در میادین با چشم اندازهای مهم شهری نصب می شود، از آن رو که موجب شکل گیری نوعی هویت ملی و فرهنگی شده و حتی می تواند نوعی الگوپذیری مثبت درجامعه را رواج دهد، از اهمیت خاصی برخوردار است.
گفتنی است میرمهدی ورزنده نخستین سرپرست تیم ملی فوتبال ایران بود. تیم ملی فوتبال ایران به سرپرستی وی در سال 1305 برای انجام چند بازی راهی آذربایجان شد.
استاد میرمهدی ورزنده را به عنوان پدر ورزش مدرن می دانند و درس تربیت بدنی ایران در مدارس، در سال 1306 به همت وی در مجلس به تصویب رسید.او در سال1361 در گذشت و در شهر استانبول ترکیه به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/

نظر شما