شناسهٔ خبر: 67250540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعطیلی ۷۰ درصد از مراکز درمانی غزه

توحش رژیم صهیونیستی در نوار غزه منجر به آسیب به زیرساخت‌های درمانی این باریکه شده است.

صاحب‌خبر -

سازمان‌های بین المللی می‌گویند اکنون هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد و رژیم صهیونیستی تمامی زیرساخت‌ها و مراکز غیرنظامی را نیز به عنوان یک هدف مشروع نظامی تلقی کرده و بمباران می‌کند. این موضوع در کنار جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه، شرایط را برای غیرنظامیان غیرقابل تحمل کرده است. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه اکنون به شدت تحت فشار قرار دارد به طوری که ۷۰ درصد از این مراکز تعطیل شده و توانایی ارائه خدمات به بیماران را ندارند. 

این بیانیه می‌افزاید: به دلیل همین امر، اکنون غزه به شدت به بیمارستان‌های صحرایی وابسته است. این مراکز درمانی فاقد خدمات ابتدایی هستند و فلسطینیانی که نمی‌توانند خود را به بیمارستان‌ها برسانند به آنها مراجعه می‌کنند. 

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرده است از هفتم ژوئن ۴۷۶ حمله به مراکز درمانی غزه انجام شده است که طی آن ۷۲۵ نفر کشته و ۹۳۳ تن زخمی شده اند. 

۳۰ درصد مراکز درمانی فعال غزه نیز تنها به صورت محدود به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند. سازمان‌های بهداشتی درباره دسترسی کودکان و نیز زنان و دختران فلسطینی به خدمات درمانی در غزه هشدار داده اند؛ موضوعی که می‌تواند در بلند مدت به سلامت آنها آسیب جدی وارد کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب‌ها:

نظر شما