شناسهٔ خبر: 67249900 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

دستور سرپرست ریاست‌جمهوری به استاندار گیلان در پی بروز آتش‌سوزی قائم رشت

- سرپرست ریاست‌جمهوری در تماس تلفنی با اسدالله عباسی استاندار گیلان دستور لازم را برای بررسی دقیق ابعاد حادثه و ایمنی بیمارستان قائم (عج) رشت صادر کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از ایرنا ، ایرنا از روابط عمومی استانداری گیلان، دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری از لحظات اولیه سانحه در چند نوبت با استاندار گیلان برای پیگیری و تسریع در روند رسیدگی به مصدومان، ایمنی بیمارستان و بررسی ابعاد و علت حادثه تماس گرفت.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در تماس با نماینده عالی دولت در گیلان بر روند رسیدگی به مصدومان و بررسی علت حادثه تاکید کرد.

سرپرست ریاست‌جمهوری و وزیر کشور در این تماس‌ها درگذشت تعدادی از بیماران در حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت را تسلیت گفتند و بر پی‌گیری استاندار گیلان بر روند و علت حریق تاکید کردند.

استاندار گیلان نیز در این تماس‌های تلفنی ضمن ارائه گزارش از حضور میدانی خود در محل حادثه و همچنین بیمارستان‌های محل انتقال بیماران بیمارستان قائم (عج) گفت: از ابتدای بروز حادثه، قرارگاه عملیاتی انتقال، بستری شدن و ادامه درمان بیماران به شکل اضطراری و فوری در دستور کار قرار گرفت و بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی پورسینا، رازی، ولایت، حشمت، الزهرا، پیروز لاهیجان، پارس، آریا و بیمارستان صومعه‌سرا منتقل شدند.

اسدالله عباسی اظهار کرد: همچنین برای رسیدگی به امور مربوط به بیماران انتقال یافته بیمارستان قائم (عج) رشت به سایر مراکز درمانی، کارگروه ویژه برای پیگیری خدمات دهی به آنان و به منظور بررسی دقیق علت حادثه آتش سوزی این مرکز درمانی کارگروه فنی در استانداری گیلان تشکیل شده و موضوعات در حال پی‌گیری است.

استاندار گیلان بامداد امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید میدانی از محل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ۱۴۲ بیمار بستری در بیمارستان قائم که بامداد امروز دچار آتش سوزی شد به سایر مراکز درمانی رشت منتقل شدند.

 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه‌شنبه در پی بروز حریق در بیمارستان قائم (عج) رشت با حضور در استان و بازدید از این مرکز درمانی از نزدیک در جریان چگونگی وقوع این حادثه قرار گرفت.

 

بیمارستان قائم (عج) رشت بامداد امروز (سه شنبه) دچار حریق شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت کامل مهار شد.

بر اساس بررسی‌های اولیه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از اتاق یو. پی. اس و تاسیسات برق اضطراری در طبقات زیرین بیمارستان شروع شد و موضوع به صورت دقیق توسط کارشناسان در دست بررسی است.

نظر شما