شناسهٔ خبر: 67249463 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

دستور دادستان کل کشور برای برخورد با عوامل حادثه ریزش معدن شازند

19 دی آنلاین: به دنبال حادثه ریزش معدن شازند اراک در روز یکشنبه مورخ ۲۷ خردادماه که منجر به فوت و مفقودی چهارتن از معدن‌کاران شد، دادستان کل کشور در پیامی به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی، دستور بررسی و رسیدگی هرچه سریعتر این حادثه و ابعاد آن را صادر کرد.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام موحدی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های متوفیان، عنوان کرد: باید وضعیت حادثه‌دیدگان، بازرسی و نظارت‌های انجام گرفته قبل از حادثه، ترک فعل‌ها، مجوز چگونگی برداشت از معدن و مواردی از این قبیل با جزییات کامل برای مشخص شدن علت حادثه، مورد بررسی قرار گیرد.
موحدی با اشاره به تشکیل پرونده برای حادثه ریزش معدن شازند، افزود: پس از بررسی‌های کامل، با فرد یا افراد خاطی و مقصر در این حادثه در هر سطحی، قاطعانه و با جدیّت برخورد خواهد شد.

همچنین در همین رابطه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: عملیات جستجوی مفقودین معدن شازند همزمان با ایمن‌سازی منطقه برای پیشگیری از ریزش مجدد و جلوگیری از خطرات احتمالی همچنان ادامه دارد.

حجت‌الله کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت عملیات جستجوی مفقودین ریزش معدن در شهرستان شازند اظهار کرد: عملیات جستجوی مفقودین این حادثه که از روز یکشنبه ۲۷ خردادماه آغاز شده با حضور دستگاه‌های مدیریت بحران همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: به دلیل ناامن بودن منطقه ریزش معدن و پایدار نبودن سنگ‌هایی که از کوه ریزش کرده است هر لحظه احتمال بروز خطر و سانحه دیگری وجود دارد براین اساس پس از ریزش مجدد معدن در روز دوشنبه ۲۸ خردادماه در جلسه مدیریت بحران مقرر شد ادامه عملیات با استفاده از نظرات کارشناسان فنی و متخصصین حوزه معدنی و زمین شناسی انجام شود.
وی افزود: هرگونه عملیات جستجو براساس نظر کارشناسان فنی انجام می‌شود چرا که بالادست معدن احتمال ریزش وجود دارد و باید هرگونه فعالیتی با ایمنی مناسب و رعایت جوانب احتیاط انجام شود.
کاظمی با اشاره به انجام عملیات نقطه زنی در روز گذشته برای دسترسی به مفقودین اظهار کرد: عملیات جستجو به صورت شبانه روزی انجام می‌شود اما تاریکی شب به دلیل محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کند و از طرفی رعایت مسایل ایمنی، روند فعالیت را کمی کندتر می‌کند.
وی افزود: با طلوع آفتاب از صبح امروز عملیات جستجوی مفقودین با سرعت بیشتری انجام شده و در عین حال کار ایمن‌سازی سنگ‌ها و آوارهای بالادستی برای پیشگیری از بروز هرگونه خطر انجام می شود.

نظر شما