شناسهٔ خبر: 67241843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادامه جستجو در معدن شازند با ایمن‌سازی برای پیشگیری از ریزش مجدد

علی فرقانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: عملیات جستجوی مفقودین معدن شازند همزمان با ایمن‌سازی منطقه برای پیشگیری از ریزش مجدد و جلوگیری از خطرات احتمالی همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت عملیات جستجوی مفقودین ریزش معدن در شهرستان شازند اظهار کرد: عملیات جستجوی مفقودین این حادثه که از روز یکشنبه ۲۷ خردادماه آغاز شده با حضور دستگاه‌های مدیریت بحران همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: به دلیل ناامن بودن منطقه ریزش معدن و پایدار نبودن سنگ‌هایی که از کوه ریزش کرده است هر لحظه احتمال بروز خطر و سانحه دیگری وجود دارد براین اساس پس از ریزش مجدد معدن در روز دوشنبه ۲۸ خردادماه در جلسه مدیریت بحران مقرر شد ادامه عملیات با استفاده از نظرات کارشناسان فنی و متخصصین حوزه معدنی و زمین شناسی انجام شود.

وی افزود: هرگونه عملیات جستجو براساس نظر کارشناسان فنی انجام می‌شود چرا که بالادست معدن احتمال ریزش وجود دارد و باید هرگونه فعالیتی با ایمنی مناسب و رعایت جوانب احتیاط انجام شود.

کاظمی با اشاره به انجام عملیات نقطه زنی در روز گذشته برای دسترسی به مفقودین اظهار کرد: عملیات جستجو به صورت شبانه روزی انجام می‌شود اما تاریکی شب به دلیل محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کند و از طرفی رعایت مسایل ایمنی، روند فعالیت را کمی کندتر می‌کند.

وی افزود: با طلوع آفتاب از صبح امروز عملیات جستجوی مفقودین با سرعت بیشتری انجام شده و در عین حال کار ایمن‌سازی سنگ‌ها و آوارهای بالادستی برای پیشگیری از بروز هرگونه خطر انجام می شود.

انتهای پیام

نظر شما