شناسهٔ خبر: 67249161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تهیه و توزیع ۹ هزار و ۸۲۸ سری جهیزیه در استان بوشهر

با حضور معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی و سازندگی سپاه (کوثر) چند دستگاه کولر در قالب طرح نسیم رحمت به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان بوشهر اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سردار سید ضیاء الدین حُزنی در حسینه عاشقان ثارالله سپاه امام صادق گفت: سپاه پاسداران رسالتش در کنار مردم بودن است البته ماموریت اصلی و اساسی سپاه، امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در کنار ماموریت اصلی خود کار محرومیت زدایی و مردم یاری در مناطق محروم و سخت گذر کشور را هم انجام می‌دهد.

وی افزود: در کشور اقدامات خوبی در حمایت از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی انجام شده که از جمله آن تهیه و توزیع کولر گازی است.

سردار حزنی اضافه کرد: با مشارکت کمیته امداد استان تا کنون ۳ هزار و ۴۲۱ سری جهیزیه، با همکاری بهزیستی ۶۰۰ سری جهیزیه و با همکاری سپاه ۵ هزار و ۸۰۷ سری جهیزیه تهیه و توزیع شده است که در مجموع ۹ هزار و ۸۲۸ سری جهیزیه می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار اهدا ۱۲۰۰ دستگاه کولر ۵۵۱ دستگاه کولر دیگر نیز تا یک ماه آینده برای اهدا به خانواده‌های کمتر برخوردار تهیه می‌شود.

سردار حُزنی یادآورشد: سپاه این آمادگی را دارد همان طور که برای تهیه جهیزیه و مسکن به کمک کمیته امداد آمد در این زمینه با بهزیستی هم مشارکت کند و این قول را می‌دهم هر چه خانواده کم‌تر برخوردار و نیازمند در این استان کولر لازم داشته باشد تامین کند.

استاندار بوشهر گفت: سپاه از همه سرمایه و منابع انسانی خود برای کمک به محرومین استفاده می‌کند و خدمات ارائه شده دولت، سپاه و نظام قابل قیاس تا قبل انقلاب نیست.

احمد محمدی زاده اضافه کرد: در استان طرح‌های نیمه تمام بسیاری داریم که گروه‌های جهادی در به ثمر رساندن آنها بسیار تاثیرگذار است.

فرمانده سپاه امام صادق استان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت گفت: در سفر استانی رئیس جمهور در همین سالن ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شد و امروز رئیس جمهور شهید در بین ما نیست، اما یاد خدماتش در اذهان مانده است.

سردار علی رزمجو افزود: خدا را شاکریم که گروه‌های جهادی قرارگاه محرومیت زدایی و سازندگی شکل گرفت و خدمات داوطلبانه و بی مزد و منت خود را با برخورداری از روحیه جهادی ارائه داد.

وی اضافه کرد: ساخت هزارو ۳۴۲ واحد مسکونی در استان و ۲۰۰ واحد در دست ساخت از آن جمله است.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق استان نیزگفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون هزارو ۷۰۰ دستگاه کولر برای خانواده‌های کم‌تر برخوردار استان به ارزش هر دستگاه کولر ۲۰ میلیون تومان در نظرگرفتیم و در تلاش برای افزایش این آمار هستیم.

سردار عبدالرضا دشتی افزود: در حال برنامه ریزی برای تامین یخچال برای خانواده‌های تحت پوشش و محروم نیز هستیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی نیز با بیان اینکه اقدامات بسیاری در زمینه فنی، عمرانی، اشتغال، امنیت غذایی و اجتماعی برای مردم استان انجام شده است گفت: در عرصه فنی، لایروبی رودخانه و زهکشی نخیلات در اشتغال اختصاص تسهیلات زودبازده تبصره ۱۸ و ۱۶ برای تولیدات کارخانه‌های داخلی و کمک به تولیدو اشتغال خانواده‌های کم برخوردار، در امنیت غذایی کمک به تولید دام، پایداری دام، گوشت و مواد لبنی سالم از جمله اقدامات انجام شده است.

سرهنگ خلیل رفعتی افزود: واکسیناسیون ۴۵۰ هزار راس دام توسط گروه‌های جهادی در شهرستان‌های دشتی و دشتستان، در عرصه اجتماعی توزیع هزار و ۹۸۳ سری جهیزیه با مشارکت شرکت‌های مستقر در منطقه به ارزش ۷۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اضافه کرد: در تامین کولر برای نیازمندان و محسنین ۵۰۰ دستگاه چندی قبل هزار و ۲۰۰ دستگاه نیز در این دوره و در مجموع هزار و ۷۰۰ دستگاه کولر توزیع شده یا در حال توزیع است.

<div id="video-display-embed-code_11228594"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4262689/11228594?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما