شناسهٔ خبر: 67499059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای عالی استان‌ها: با حضور گسترده مردم در انتخابات، رییس جمهور انتخاب شود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای عالی استان‌ها گفت: امیدواریم در ۱۵ تیر و با حضور گسترده مردم، رییس‌ جمهوری با پشتوانه رای بالای مردم انتخاب شود تا بتواند با اقتدار و گام‌های استوارتر، در مسیر حل مشکلات مردم حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شورای عالی استان‌ها، شهرام دبیری روز چهارشنبه در نطق پیش از دستور خود در سی‌امین اجلاس این شورا با گرامیداشت چهاردهم تیر روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، افزود: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب،‌ مشارکت مردم سبب اقتدار نظام می‌شود. ایشان بیان کرده‌اند که برای ساختن ایران قوی باید در انتخابات شرکت کنیم و از مسئولان کشور نیز خواستارم، از همه امکانات و پتانسیل‌های موجود در جهت ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار مهم است، اظهار کر: همه کسانی که به ایران و پیشرفت کشور فکر می‌کنند، برای انتخاب رئیس‌ جمهور اصلح، در انتخابات ۱۵ تیر شرکت کنند.

دبیری خاطرنشان کرد: چه آن‌ها که در دور اول در انتخابات شرکت کردند و به نامزدهای آن دوره رای دادند و چه آنان که شرکت نکردند، همه فرزندان این سرزمین هستند و از مردم و جامعه شورایی می‌خواهم در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، حضور حداکثری داشته باشند.

رییس شورای عالی استان‌ها گفت: همکاران ما در شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور در خط اول خدمت به مردم هستند و بیشترین تعامل مردم با این دستگاه‌ها است که برایشان در مسیر خدمت، آرزوی توفیق دارم.

رییس شورای عالی استان‌ها: با حضور گسترده مردم در انتخابات، رئیس جمهور انتخاب شود

مدارس فرسوده خط قرمز آموزش و پرورش است

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز در این نشست گفت: در کشور ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز داریم که در ۵۴۰ هزار کلاس درس می‌خوانند و در مجموع ۱۰۷ هزار مدرسه در پهنه سرزمینی ایران داریم. باید در هر کلاس ۲۵ دانش آموز باشد اما در برخی از کلانشهرها و نقاط حاشیه‌ای شهرها بالای ۴۰ ‌نفر هستند. یعنی ۶۰ هزار کلاس مطابق ۱۵ درصد بالای ۳۵ نفر جمعیت دارند.

مجید عبداللهی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۶ روند رشد دانش‌آموزان رو به بالاست. بنابراین باید زیرساخت‌ها افزایش یابد اما با توجه به کمبود بودجه تلاش ما برای حفظ وضع موجود است. در غیر این صورت باید مدارس به صورت دوشیفته و سه‌شیفته برگزار شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در ادامه گفت: نرخ بازماندگی از تحصیل می‌تواند پروژه مشترک وزارت آپ و مدیریت شهری باشد. بنابراین توزیع عادلانه امکانات آموزشی از ضروریات است.

وی اضافه کرد: رویکرد اول در آموزش و پرورش تنها ساخت مدارس است و نگاه کاملا کمی است. اکنون در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که زیرساخت کم دارند تنها ساخته می‌شود و به روزی ۸ مدرسه در کشور می‌رسد. با این‌حال پاسخگوی نیازهای دانش آموزی کشور نیست و حتی کم است.

عبداللهی اظهار کرد: از سال ۸۲ به بعد ما مدارس را می‌سازیم که خراب نشود و تلاش می‌کنیم مقاومت ساختمان مدارس در برابر زلزله بالا باشد. در سال‌های اخیر هم ما به سمت مدارس بزرگ مقیاس رفتیم تا بتوانند هم‌زمان چند کارکرد را داشته باشند. به صورت متوسط باید هر دانش‌آموز ۸.۴۲ متر فضا در اختیار داشته باشد اما اکنون ۵.۲۸ متر است. بنابراین استان‌هایی که دارای کلانشهر هستند سرانه پایین‌تر است.

وی بیان کرد: مدارس فرسوده خط قرمز آموزش و پرورش است و تلاش کرده‌ایم ساختمان‌های خطرناک را از رده خارج کنیم. با بودجه موجود برآورده کردن نیازهای کشور در حوزه آموزشی ممکن نیست. از سوی دیگر با ساخت مسکن مهر و مسکن ملی نیاز به ساخت مدارس جدید بیشتر هم شده است. بنابراین ما نیاز به کمک مردم و خیرین داریم. کمک خیرین مدرسه‌ساز بسیار قابل توجه است. دولت تلاش کرده است به اندازه آورده خیران، بودجه اختصاص دهد اما اکنون خیران از دولت پیش افتاده‌اند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس یادآور شد: مطابق سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند از ظرفیت‌های مدیریت شهری در ساخت و نوسازی مدارس استفاده شود. در سند تحول آموزش و پرورش نیز که حکم قانون را نیز دارد به نکاتی پرداخته شده است که قابل توجه است و گفته شده است که استفاده از ظرفیت‌های نهادهای عمومی را نهادینه شود.

نظر شما