شناسهٔ خبر: 67248665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار یزد: ناترازی انرژی از مهمترین چالش‌های مقابل روی صنعت و تولید است

یزد- ایرنا - استاندار یزد ناترازی انرژی را یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی صنعت و تولید دانست و گفت: یکی از دلایل مهم این موضوع، رکود طرح‌های توسعه میادین گازی و پروژه‌های زیرساختی این حوزه در دهه ۹۰ بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "مهران فاطمی" روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات ساخت طرح تولید و ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (LNG) در شرکت فولاد ارفع اردکان افزود: اکنون اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است و برای اولین بار در کشور، به اهتمام یک شرکت فولادی استان عملیات اجرایی پروژه تولید و ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (LNG) آغاز شده است.

وی با اشاره به تاثیر ناترازی گاز در فعالیت صنایع؛ در فصول سرد سال، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه، بخشی از مسائل و دغدغه های مرتبط با این حوزه کاهش خواهد یافت.

ساخت تأسیسات تولید و ذخیره‌سازی رو زمینی گاز طبیعی مایع (LNG) برای نخستین بار در سطح کشور در استان یزد آغاز شده است

این طرح در زمینی با مساحت ۸.۲ هکتار با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در روز گاز طبیعی مایع به روش ساخت EPCC ذخیره می کند و با هزینه ای معادل سه هزار میلیارد ریال ظرف ۲۴ ماه به بهره برداری می رسد.

هدف اصلی طرح، ذخیره سازی گاز در شرکت آهن و فولاد ارفع به منظور جلوگیری از قطعی گاز در زمان ناترازی به ویژه در بازه زمانی ۱۵ آذر تا پایان اسفند ماه است.

نظر شما