شناسهٔ خبر: 67247806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر؛ قطب تشخیص و درمان سرطان + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان گفت: استان بوشهر با داشتن مرکز پزشکی هسته‌ای مجهز به‌عنوان قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور معرفی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسن ملکی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از افزایش زیرساخت‌های درمانی در دولت شهید آیت‌الله رئیسی خبر داد و اظهار داشت: یکی از عقب‌ماندگی شاخص استان بوشهر در زمینه درمان است که در این راستا در دولت سیزدهم طرح‌های مهمی اجرایی و افتتاح شد.

وی اضافه کرد: تا پیش از دولت سیزدهم در مجموع یک‌هزار و 570 تخت دانشگاهی و غیردانشگاهی در بیمارستان‌های استان وجود داشت و نسبت تخت به یک‌هزار نفر جمعیت استان بوشهر 1.2 بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش 800 تخت بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: احداث این تخت‌ها که در بیمارستان‌های دولتی استان اجرایی شد معادل 80 درصد کل تخت‌های درمانی دانشگاهی استان بوشهر است.

ملکی‌زاده با بیان اینکه مطالعات ساخت 200 تخت بیمارستانی در کنگان و 110 تخت در عسلویه انجام شده است، گفت: اکنون برای ساخت مرکز درمانی جایگزین بیمارستان فاطمه زهرا(س) بوشهر با 180 تخت اقدامات لازم انجام و برای بیمارستان 17 شهریور دشتستان نیز 180 تخت طراحی شده است.

وی از افزایش تخت‌های بستری بیمارستان حوزه اعصاب و روان بوشهر و برازجان خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در دولت سیزدهم 96 تخت جدید بستری به ظرفیت تخت‌های بیمارستان اعصاب و روان بوشهر و دشتستان اضافه می‌شود تا تعداد تخت‌های اعصاب و روان در استان بوشهر 300 درصد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تخصیص 200 میلیارد تومان برای تجهیز مراکز درمانی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با این اعتبار تجهیزات جدید و پیشرفته برای استفاده در مراکز درمانی استان بوشهر خریداری و به‌کارگیری شد.

ملکی‌زاده دستاورد استان بوشهر در مرکز پزشکی هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن مرکز پزشکی هسته‌ای مجهز به‌عنوان قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور معرفی شده است.

.

انتهای پیام/190/

نظر شما