شناسهٔ خبر: 67247585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دزفول قطب تولید مرغ خوزستان با ۱۴۷ واحد مرغداری

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه ۳۵ درصد گوشت مرغ خوزستان در دزفول تولید می‌شود، گفت: عملکرد مرغداری‌های این شهرستان نقش کلیدی در تثبیت قیمت و تامین عمده مرغ در خوزستان دارد.

صاحب‌خبر -

دزفول قطب تولید مرغ خوزستان با ۱۴۷ واحد مرغداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  بهروز قمرزاده با اشاره به ظرفیت‌های تولید مرغ دزفول گفت: وجود ۱۴۷ واحد مرغداری فعال با ظرفیت جوجه ریزی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در هر دوره، سه زنجیره تولید مرغ و ۲ کشتارگاه صنعتی، دزفول را به قطب تولید مرغ خوزستان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه از ۹ کشتارگاه مرغ موجود در خوزستان ۲ کشتارگاه در دزفول فعالیت دارد، افزود: کشتارگاه‌های صنعتی مرغ دزفول تنها کشتارگاه‌های خوزستان با پروانه صادراتی هستند که مجوز قانونی برای صادرات به کشور‌های مختلف را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در این شهرستان انجام می‌شود، اظهارکرد: تولید مرغ دزفول علاوه بر تامین مرغ شهر‌های شمال خوزستان، بخشی از مرغ مورد نیاز اهواز، آبادان و خرمشهر را نیز تامین می‌کند.

وی افزود: کمبودی برای تامین مرغ کشتار روز در بازار دزفول با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال وجود نخواهد داشت.

قمرزاده گفت: علاوه بر ۱۴۲ واحد مرغداری فعال در دزفول، ۱۰۳ واحد مرغداری در حال ساخت در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به پیگیری فعال سازی صادرات مرغ تولید دزفول به عراق افزود: نشست استانی به منظور فعال سازی ظرفیت‌های صادراتی دزفول تشکیل شده و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات مرغ مازاد تولیدی دزفول به عراق، به شرطی که تاثیری در قیمت مرغ بازار داخل نداشته باشد، در حال پیگیری است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به پیگیری برای خرید گوش قرمز گرم وارداتی از تبریز اظهارکرد: خرید گوشت قرمز از تبریز و قطعه بندی و توزیع آن در بازار دزفول با قیمت هر کیلوگرم سه میلیون ریال برای کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار دزفول در حال پیگیری است که تحقق این مهم طی هفته‌های آینده نقش تعیین کننده‌ای در کاهش قیمت گوشت گرم قرمز در این شهرستان خواهد داشت.

وی ادامه داد: خرید گوشت قرمز منجمد با قیمت دولتی از شرکت‌های واردکننده گوشت در حال پیگیری است و با نهایی شدن آن ضمن تامین گوشت قرمز مورد نیاز شهرستان، کاهش قیمت گوشت گرم در فروشگاه‌ها وقصابی‌های دزفول نیز در پی خواهد داشت.

قمرزاده ظرفیت‌های دامی دزفول در خوزستان را کم نظیر دانست و گفت: دزفول در سال جاری در تولیدات دامی مقام نخست استان را به خود اختصاص داد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: تامین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره مهمترین وظیفه جهاد کشاورزی است که در این راستا تعادل بخشی به تولید، پایش مازاد تولیدات کشاورزی، رصد کمبود بازار و پایداری در تولید به عناون اولویت در دستور کار جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۷۰۰ تن کالای اساسی سال گذشته در بازار دزفول توزیع شد، افزود: ۵۹۲ تن برنج دانه بلند، ۸۶۰ تن شکر، ۱۳۳ تن مرغ منجمد برای جبران کمبود بازار و ۱۱۲ تن گوشت قرمز منجمد سال گذشته برای تنظیم بازار دزفول با قیمت دولتی توزیع شد.


 

نظر شما