شناسهٔ خبر: 67245394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵ درصد مرغ خوزستان در دزفول تولید می‌شود

دزفول - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه ۳۵ درصد گوشت مرغ خوزستان در دزفول تولید می‌شود، گفت: عملکرد مرغداری‌های این شهرستان نقش کلیدی در تثبیت قیمت و تامین عمده مرغ در خوزستان دارد.

صاحب‌خبر -

بهروز قمرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت‌های تولید مرغ دزفول گفت: وجود ۱۴۷ واحد مرغداری فعال با ظرفیت جوجه ریزی چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در هر دوره، سه زنجیره تولید مرغ و ۲ کشتارگاه صنعتی، دزفول را به قطب تولید مرغ خوزستان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه از ۹ کشتارگاه مرغ موجود در خوزستان ۲ کشتارگاه در دزفول فعالیت دارد، افزود: کشتارگاه‌های صنعتی مرغ دزفول تنها کشتارگاه‌های خوزستان با پروانه صادراتی هستند که مجوز قانونی برای صادرات به کشورهای مختلف را دارند.

کمبودی برای تامین مرغ کشتار روز در بازار دزفول نداریم

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در این شهرستان انجام می‌شود، اظهارکرد: تولید مرغ دزفول علاوه بر تامین مرغ ‌شهرهای شمال خوزستان، بخشی از مرغ مورد نیاز اهواز، آبادان و خرمشهر را نیز تامین می‌کند.

وی افزود: کمبودی برای تامین مرغ کشتار روز در بازار دزفول با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال وجود نخواهد داشت.

۳۵ درصد مرغ خوزستان در دزفول تولید می‌شود

پیگیری ایجاد زیرساخت صادراتی مرغ مازاد تولید دزفول به عراق

قمرزاده گفت: علاوه بر ۱۴۲ واحد مرغداری فعال در دزفول، ۱۰۳ واحد مرغداری در حال ساخت در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به پیگیری فعال سازی صادرات مرغ تولید دزفول به عراق افزود: نشست استانی به منظور فعال سازی ظرفیت‌های صادراتی دزفول تشکیل شده و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات مرغ مازاد تولیدی دزفول به عراق، به شرطی که تاثیری در قیمت مرغ بازار داخل نداشته باشد، در حال پیگیری است.

خرید گوشت قرمز گرم وارداتی از تبریز برای تنظیم بازار دزفول در حال پیگیری است

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به پیگیری برای خرید گوش قرمز گرم وارداتی از تبریز اظهارکرد: خرید گوشت قرمز از تبریز و قطعه بندی و توزیع آن در بازار دزفول با قیمت هر کیلوگرم سه میلیون ریال برای کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار دزفول در حال پیگیری است که تحقق این مهم طی هفته‌های آینده نقش تعیین کننده‌ای در کاهش قیمت گوشت گرم قرمز در این شهرستان خواهد داشت.

وی ادامه داد: خرید گوشت قرمز منجمد با قیمت دولتی از شرکت‌های واردکننده گوشت در حال پیگیری است و با نهایی شدن آن ضمن تامین گوشت قرمز مورد نیاز شهرستان، کاهش قیمت گوشت گرم در فروشگاه‌ها وقصابی‌های دزفول نیز در پی خواهد داشت.

قمرزاده ظرفیت‌های دامی دزفول در خوزستان را کم نظیر دانست و گفت: دزفول در سال جاری در تولیدات دامی مقام نخست استان را به خود اختصاص داد.

۳۵ درصد مرغ خوزستان در دزفول تولید می‌شود

توزیع یک هزار و ۷۰۰ تن کالای اساسی در بازار دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: تامین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره مهمترین وظیفه جهاد کشاورزی است که در این راستا تعادل بخشی به تولید، پایش مازاد تولیدات کشاورزی، رصد کمبود بازار و پایداری در تولید به عناون اولویت در دستور کار جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۷۰۰ تن کالای اساسی سال گذشته در بازار دزفول توزیع شد، افزود: ۵۹۲ تن برنج دانه بلند، ۸۶۰ تن شکر، ۱۳۳ تن مرغ منجمد برای جبران کمبود بازار و ۱۱۲ تن گوشت قرمز منجمد سال گذشته برای تنظیم بازار دزفول با قیمت دولتی توزیع شد.

به گزارش ایرنا، ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به مناسبت ۲۷ خرداد ۵۸ سالروز فرمان تاسیس جهاد سازندگی توسط حضرت امام خمینی(ره) به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

سالانه ۹۰ هزار هکتار زمین در دزفول کشت می‌شود که ۶۵ هزار هکتار آن آبی و ۲۵ هزار هکتار، دیم است؛ ۴۳ هزار هکتار از این میزان به کشت گندم اختصاص دارد.

۲۲۰ هکتار گلخانه در دزفول وجود دارد که ۱۸۵ هکتار آن به کاشت گل و گیاه زینتی، تولید نشا و همچنین کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

این شهرستان دارای سالم ترین محصولات میوه و صیفی جات کشور بوده و برخی محصولات آن از جمله پرتقال در کشور صاحب نام هستند به همین دلیل ثبت جهانی پرتقال دزفول در فائو (سازمان جهانی خواربار و کشاورزی) در دستور کار جهاد کشاورزی دزفول قرار گرفته است.

یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن محصولات زراعی، ۷۹ هزار تن محصولات باغی،‌ چهار هزار و ۳۸۳ تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار و ۳۲۳ تن شیر، ۳۱ هزار تن مرغ، یک هزار و ۵۱۰ تن تخم مرغ، یک هزار و ۴۷۸ تن عسل و ۲ هزار و ۱۹۰ تن انواع آبزیان سالانه در دزفول تولید می‌شود.

همچنین سالانه ۱۰۰ هزار تن ذرت دانه‌ای، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن ‌سبزیجات، ۷۳ هزار تن مرکبات،‌ ۳۰۰ هزارتن چغدرقند، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن علوفه،‌ ۹۸ میلیون شاخه گل بریده و ۴۳ میلیون پیاز گل مریم در دزفول تولید می‌شود.

کل محصولات تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان دزفول سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن است.

نظر شما