شناسهٔ خبر: 67215604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد شغل برای بیش از ۱۸۰۰ خوزستانی در حوزه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۳ طرح کشاورزی با صرف هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال در خوزستان اجرا و زمینه اشتغال مستقیم ۷۵۵ و غیرمستقیم هزار و ۱۳۷ نفر را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

ایجاد شغل برای بیش از ۱۸۰۰ خوزستانی در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجید نبی‌پور بیان کرد: طرح آبیاری بارانی با صرف ۲۸ میلیارد ریال در سطح ۳۹ هکتار از اراضی شوش اجرا و زمینه اشتغال ۹ نفر را فراهم کرد.

وی اظهارکرد: یک طرح آبیاری تحت فشار نیز با صرف ۲۳.۷ میلیارد ریال در سطح ۷۹ هکتار نیز در خرمشهر به اجرا در آمد و زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: احداث شبکه آبیاری موقت و تسطیح نسبی توسعه نخیلات بخشی از اراضی کشاورزی نورآباد آبادان در سطح ۳۵۰ هکتار اجرا شد که برای اجرای این طرح ۲۳۴ میلیارد ریال هزینه و زمینه اشتغال یک هزار و ۷۵۰ نفر ایجاد شد.

نبی‌پور گفت: طرح آبیاری تحت فشار شادگان نیز در سطح ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی و صرف ۱۸ میلیارد ریال اجرا شد که برای هفت نفر اشتغال‌زایی کرد.

وی بیان کرد: طرح آبیاری تحت فشار در ۸۸ هکتار از اراضی بندرماهشهر با اعتباری افزون بر ۱۶.۴ میلیارد ریال اجرا و زمینه اشتغال ۱۱ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به اجرای طرح مرغداری گوشتی در گتوند با صرف ۹۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این طرح زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

وی اظهارکرد: طرح توسعه پرورش بوقلمون با ظرفیت ۱۱ هزار و ۲۰۰ قطعه وصرف ۱۲۰ میلیارد ریال در سطح ۱.۸ هکتار از اراضی دزفول اجرا شد که زمینه اشتغال ۳۲ نفر ایجاد شده است.

نبی‌پور ادامه داد: واحد طیور نیز در سطح یک هکتار از اراضی گورسفید دزفول و صرف ۱۲۰ میلیارد ریال با زمینه اشتغال هشت نفر، طرح تولیدی ۲۰۰ راسی گوسفند مولد در سطح حدود ۲ هزار متر و صرف ۲۵ میلیارد ریال در اندیکا، طرح ۴۰۰ راسی پرواربندی گاومیش نیز با صرف ۳۱۰ میلیارد ریال در سطح یک هکتار در بنه حاجات دزفول با زمینه اشتغال ۲۵ نفر، طرح ۵۰۰ راسی پرواربندی بره در پنج هزار و ۷۰۰ متر و صرف ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در دزفول با زمینه اشتغال ۱۶ نفر، ۲ طرح خوراک دام بر پایه علوفه با ظرفیت هر کدام ۳۰ هزار تن و صرف ۵۵۰ میلیارد ریال در کرخه و شوش ابا زمینه اشتغال ۳۰ نفر به اجرا در آمده است.

بر اساس این گزارش سالانه حدود ۱۷ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می‌شود.

نظر شما